Czy można być znanym jednocześnie z tradycyjności i innowacyjności? Firma Wedel udowadnia, że tak! W 170-letniej historii jeden z liderów kategorii słodyczy w Polsce udowodnił, że nowatorskie rozwiązania można z powodzeniem łączyć z recepturami sprzed lat i wartościami jakimi przedsiębiorstwo kieruje się od początku działalności.
Kreatywność od zarania dziejów
Maszyny vendingowe znane są obecnie niemal każdemu, a ich skuteczność sprzedażowa potwierdzona jest wynikami. Historia tych urządzeń w Polsce została zapoczątkowana właśnie przez twórców słynnego Ptasiego Mleczka.
To oczywiście tylko jeden z wielu przykładów kreatywności słodyczowego giganta. Maciej Herman podczas Innovation Day 2021 wspominał, że taki sposób działania w przeszłości na wymierne przełożenie na obecny styl zarządzania firmą. Dowodem może być chociażby to, że kultowy produkt jakim jest Ptasie Mleczko, do dziś jest w portfolio marki E.Wedel. Jak wyjaśnia CEO firmy, taki model biznesowy wpływa na tworzenie kolejnych nowych konceptów i udoskonalanie dotychczasowych.
Takie innowacyjne podejście łączone z dotychczasowym dorobkiem pomogło we wprowadzeniu nowatorskich rozwiązań przy produkcji choćby tak znanego produktu jak na przykład Ptasie Mleczko. LOTTE Wedel pierwsza firma na świecie, która wprowadziła na masową skalę dekorowanie pralin. Parę lat temu, gdy producent pokazał efekt swojej pracy rynkowi i konsumentowi – taki sposób ozdabiania czekoladek nie był stosowany nigdzie indziej na globie.
Dzisiejszy konsument
Konsumenci są bardzo różni, a zmiany dokonują się w każdej branży i w każdym segmencie spożywczym. Szczególnie rok pandemiczny spowodował, że długookresowe trendy, które odzwierciedlał koszyk zakupowy – zostały w pewien sposób zaburzone. Powoli, po chwili czasowego szoku, powoli wracają one do normy. Jak to wygląda w przypadku słodyczy?
Co zmieniła pandemia? Maciej Herman zaznacza, że w zeszłym roku nastąpiło pewnego rodzaju zaburzenie wspomnianego trendu, związane oczywiście z potrzeba zwiększonego poczucia bezpieczeństwa. Jak przyznaje, faktycznie nastąpiło wzmocnienie marek tradycyjnych, które właśnie to bezpieczeństwo ze sobą niosą. Jednak jest to temat bardzo złożony.