Każdy z nas może chronić naszą planetę i pomóc zatrzymać zmianę klimatu – w tym celu należy nieco zmodyfikować swój jadłospis. Lidl Polska i Fundacja WWF Polska łączą siły, by wspólnie działać dla dobra środowiska – rozpoczynają akcję promującą dietę przyjazną planecie Ziemi. Od czego zacząć? Na początek warto jeść więcej sezonowych warzyw i owoców oraz ograniczyć ilość spożywanego mięsa.
Jak nasza dieta wpływa na planetę?
Sposób odżywiania, jaki wybieramy, ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale również na naszą planetę. Już na etapie planowania jadłospisu i przygotowania posiłku, oddziałujemy na środowisko naturalne. Obecnie nasze dietetyczne wybory wspierają system produkcji żywności, który ekstensywnie wpływa na planetę. Według raportu WWF „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet” globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny m.in. za 27% emisji gazów cieplarnianych.
Przyjęcie diety przyjaznej planecie może zmniejszyć:
- globalne emisje gazów cieplarnianych związanych z żywnością o co najmniej 18% (dieta fleksitariańska) do nawet 34% (dieta wegańska);
- globalną utratę różnorodności biologicznej o 5% (dieta fleksitariańska) do nawet o 46% (dieta wegańska)[1];
- przedwczesną śmiertelność o 19%[2].
WWF i Lidl współnie edukują Polaków
Nie będziemy w stanie zapobiec katastrofie klimatycznej bez zmiany tego, co jemy. W sytuacji kryzysowej dotyczącej klimatu i przyrody każdy posiłek się liczy. Dlatego Lidl Polska wraz z Fundacją WWF Polska łączą siły, aby przekonać Polaków, że dieta przyjazna planecie jest nie tylko zdrowa, proekologiczna, ale również smaczna, sycąca i bardzo prosta w przygotowaniu.
"Skutki kryzysu klimatycznego, który pogłębia się od lat, są odczuwalne dla całej ludzkości. Coraz częściej musimy mierzyć się z anomaliami pogodowymi, suszami czy powodziami. Jedną z przyczyn obecnej sytuacji jest coraz większa emisja gazów cieplarnianych, która powstaje m.in. w wyniku przemysłowej hodowli zwierząt" – komentuje Katarzyna Karpa-Świderek, rzeczniczka prasowa WWF Polska.
Kampania edukacyjna „Dieta przyjazna planecie”
Kampania edukacyjna prowadzona przez Lidl Polska oraz WWF Polska będzie trwała cztery tygodnie. Nośnikami akcji będą: spot telewizyjny, gazetki produktowe oraz kanały w mediach społecznościowych Lidl Polska i WWF Polska.
W ramach kampanii zostanie uruchomiona landing page, na której zamieszczone będą przepisy bazujące na produktach roślinnych, a także informacje na temat prowadzenie diety przyjaznej planecie. Z kolei na kanale YouTube Kuchnia Lidla opublikowane będą dodatkowe filmy, które pogłębiać będą tematykę prowadzonej akcji. Na temat kampanii zostanie wydany także odcinek podcastu prowadzonego przez Karola Okrasę „Dobry Temat”.
Za produkcję spotu telewizyjnego odpowiedzialna jest agencja GPD, a za zakup mediów dom mediowy Havas Media.
[1] „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet“, WWF 2020
[2] “Food in the Anthropocene: the EAT–Lancet Commission on healthy diets from sustainable food systems“, 2020