Cyfrowa transformacja szczególnie mocno widoczna jest w handlu detalicznym. A to dlatego, że to właśnie sprzedawcy bezpośrednio funkcjonują w coraz bardziej skomplikowanej i szybko zmieniającej się rzeczywistości. Aby odpowiadać na zmieniające się zachowania konsumentów muszą reagować natychmiastowo.
W handlu detalicznym jest jeszcze sporo miejsca na automatyzację. Jak wynika z badań Brother, 66% przedsiębierców informuje o istnieniu licznych manualnych oraz powolnych procesów, które można usprawnić, np. archiwizację dokumentów przyjęcia towaru oraz aktualizację metek i etykiet z cenami. Co ciekawe, ponad połowa (57%) małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego twierdzi, że niepotrzebnie traci czas na zadania administracyjne, takie jak zbieranie danych, identyfikacja i archiwizacja.
Szybka obsługa wielokanałowa staje się standardem
Ze względu na pokolenie „chcę mieć to teraz” i rosnącą konkurencję, od sprzedawców detalicznych oczekuje się, że zagwarantują swoim klientom szybką i bezproblemową obsługę wielokanałową (omnichannel). Nie jest zaskoczeniem, że trzecim najważniejszym celem dla małych i średnich przedsiębiorstw z branży detalicznej, zaraz po wzroście przychodów i wydajności, jest inwestycja w technologie, które pomagają w rozwiązaniu problemów i automatyzacji uciążliwych zadań.
Jednak mimo wszystko, jak dodaje ekspertka, nowe technologie, bezpieczeństwo, zrównoważony rozwój i druk prowadzą do jednego celu, jakim jest sukces biznesowy.
Nowe technologie odpowiedzią na bariery w handlu detalicznym
Myśląc o barierach, które spowalniają rozwój biznesów z sektora MŚP, aż 69% detalistów wskazuje powielanie pracy w różnych systemach, które jest ich zdaniem marnowaniem czasu. Dodatkowo więcej niż połowa ankietowanych przedsiębiorców (66%) jako wyzwanie postrzega osiąganie zrównoważonego rozwoju organizacji w sposób efektywny kosztowo.
Chcąc sprostać rosnącym wymaganiom klientów, przedsiębiorcy sięgają po nowe technologie, aby usprawnić działalność i pozostać konkurencyjnym na rynku. Z raportu Brother wynika, że prawie dwie trzecie (62%) europejskich firm handlowych twierdzi, że ich procesy biznesowe zmieniają formę na cyfrową.
Zautomatyzowana identyfikacja i archiwizacja skanów i wydruków to główne obszary, w które 65% przedsiębiorstw handlu detalicznego z sektora MŚP już zainwestowało lub zamierza to zrobić w ciągu najbliższych trzech lat. Technologia rozpoznawania znaków i automatycznego skanowania jest kolejnym krokiem ułatwiającym i podnoszącym jakość obsługi klienta, w którą zainwestowało już 53% respondentów z sektora MŚP.
Czy inwestycje w nowe technologie są gwarancją konkurencyjności?
W ciągu najbliższych trzech lat coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego będzie inwestować w nowe technologie, aby pozostać konkurencyjnymi. Ręczne skanowanie, edytowanie i archiwizowanie dokumentów odchodzi do lamusa.
Wraz z rozwojem miejsca pracy, zaawansowani cyfrowo sprzedawcy jedynie skanują, a resztą procesów zajmują się wielofunkcyjne urządzenia, które nie tylko pozwolą usprawnić serie procesów, ale również pomogą poprawić doświadczenia zakupowe klientów oraz komfort pracy zatrudnionych.
Źródło: informacja prasowa