Jaki był 2021 rok z perspektywy logistyka żywności?

Jaki był 2021 rok z perspektywy logistyka żywności?

Wielkimi krokami zbliża się koniec grudnia. A to oznacza zakończenie ważnego czasu w branży spożywczej – kolejnego roku, który minął pod znakiem wielu przemian na rynku. Jak wyglądał ten rok z perspektywy logika żywności? 

Zdaniem Agnieszki Sałek, dyrektor handlowej Quick Service Logistics Polska, rok 2021 był bardzo niejednorodny. Zdecydowana większość pierwszej połowy roku upłynęła pod przedłużającym się lockdownem, w którym restauracje mogły oferować swoje produkty jedynie na wynos.

Wpłynęło to na rynek logistyki żywności – zamówienia różniły się zakresem i częstotliwością od tych składanych w czasie standardowej działalności. 

Agnieszka Sałek, dyrektor handlowa Quick Service Logistics Polska

Sytuacja zmieniła się od połowy maja. Jak informuje dyrektor handlowa Quick Service Logistics Polska, w tym czasie konsumenci znowu mogli odwiedzać swoje ulubione lokale, z czego chętnie korzystali. 

Od tego momentu możemy mówić o powrocie do względnej „normalności” – po miesiącach spowolnienia biznes wrócił na stare tory.

Agnieszka Sałek, Quick Service Logistics Polska

Udanym czasem 2021 roku dla branży był także okres wakacyjny. Jak mówi dyrektor handlowa Quick Service Logistics Polska, Polacy odwiedzali wtedy restauracje i kawiarnie równie chętnie, co w okresie przed pandemią. Niestety po tym czasie nastąpił jesienny wzrost zakażeń i informacje o nowych mutacjach koronawirusa.

Podsumowując, 2021 był rokiem wielu wyzwań. Zmiany w funkcjonowaniu lokali wpłynęły na ich zapotrzebowanie i zamówienia składane u operatora logistycznego. Jednak dzięki wspólnej, zgranej pracy oraz poświęceniu całego zespołu, a także długoletniemu doświadczeniu udało nam się sprawnie dostosować naszą ofertę do zmieniających się wymogów rynku.

Agnieszka Sałek, Quick Service Logistics Polska

Jak zaznacza Agnieszka Sałek, największym wyzwaniem 2021 roku był przedłużający się okres lockdownu oraz niespotykana wcześniej dynamika zmian na rynku. Zdecydowana większość pierwszej połowy roku upłynęła pod znakiem ograniczeń w działalności lokali, co wpłynęło bezpośrednio na nasze działania.

W tym trudnym okresie staraliśmy się być jak największym wsparciem dla naszych klientów i elastycznie dopasowywaliśmy ofertę do ich potrzeb. Przez cały ten czas, dzięki profesjonalizmowi i determinacji naszego zespołu i klientów, udało nam się utrzymać ciągłość naszych działań, zachowując najwyższą jakość usług. Od maja sytuacja się poprawiła, a składane zamówienia był większe i częstsze, co również wymagało od naszego zespołu sprawnej koordynacji i bieżącego reagowania na potrzeby rynku. Z zadowoleniem mogę powiedzieć, że sprostaliśmy obu tym wyzwaniom, a wszyscy pracownicy doskonale wywiązali się ze swoich zadań.

Agnieszka Sałek, Quick Service Logistics Polska

Źródło: Quick Service Logistics Polska

Reklama