Wielkimi krokami zbliża się koniec grudnia. A to oznacza zakończenie ważnego czasu w branży spożywczej – kolejnego roku, który minął pod znakiem wielu przemian na rynku. Jak wyglądał ten rok z perspektywy logika żywności?
Zdaniem Agnieszki Sałek, dyrektor handlowej Quick Service Logistics Polska, rok 2021 był bardzo niejednorodny. Zdecydowana większość pierwszej połowy roku upłynęła pod przedłużającym się lockdownem, w którym restauracje mogły oferować swoje produkty jedynie na wynos.
Sytuacja zmieniła się od połowy maja. Jak informuje dyrektor handlowa Quick Service Logistics Polska, w tym czasie konsumenci znowu mogli odwiedzać swoje ulubione lokale, z czego chętnie korzystali.
Udanym czasem 2021 roku dla branży był także okres wakacyjny. Jak mówi dyrektor handlowa Quick Service Logistics Polska, Polacy odwiedzali wtedy restauracje i kawiarnie równie chętnie, co w okresie przed pandemią. Niestety po tym czasie nastąpił jesienny wzrost zakażeń i informacje o nowych mutacjach koronawirusa.
Jak zaznacza Agnieszka Sałek, największym wyzwaniem 2021 roku był przedłużający się okres lockdownu oraz niespotykana wcześniej dynamika zmian na rynku. Zdecydowana większość pierwszej połowy roku upłynęła pod znakiem ograniczeń w działalności lokali, co wpłynęło bezpośrednio na nasze działania.