Pepco Group, właściciel marek PEPCO i Dealz w Europie oraz Poundland w Wielkiej Brytanii, kończy obrotowy rok z przychodami na poziomie 4 122 mln euro. Marża zysku wyniosła 42,9%, tym samym wróciła do poziomu sprzed pandemii, z roku obrotowego 2019.
Całkowite przychody Grupy w roku obrotowym 2021 wyniosły 4 122 mln EUR (wobec 3 518 mln EUR w roku obrotowym 2020), co oznacza wzrost o 17,2%. Spółce udało się osiągnąć wyższy wynik mimo trudnego otoczenia rynkowego związanego z pandemią COVID-19 – w okresie sprawozdawczym około 9% (w roku obrotowym 2020: 6%) tygodni handlowych zostało utraconych z powodu obowiązkowego zamknięcia sklepów.
Rekordowa liczba otwarć nowych sklepów w Grupie Pepco
Sieć dyskontów wielobranżowych otworzyła w minionym roku finansowym 483 sklepy na wszystkich 15 terytoriach, gdzie prowadzi działalność, w tym 364 placówek pod szyldem Pepco. To więcej o 17,3% w porównaniu z rokiem poprzednim. 36 nowych lokalizacji pojawiło się na strategicznie ważnych rynkach Europy Zachodniej, początkowo we Włoszech, Hiszpanii i Austrii, oraz otwarcie pierwszych sklepów w Serbii. Poza nowymi placówkami, Grupa również zmodernizowała 954 już otwarte sklepy.
W tym roku nastąpiło też kilka przełomowych osiągnięć: m.in. powstał dwusetny sklep PEPCO na Węgrzech i setny sklep Dealz w Polsce.