InPost razem z modową platformą e-commerce spółki eobuwie.pl z grupy CCC rozpoczyna pierwszy na polskim rynku pilotażowy test, w którym przesyłki będą dostarczane klientom w prawdziwie ekologicznych opakowaniach. Na czym to polega?
Klienci otrzymają zamówione rzeczy w paczkach, które będą mogli zwrócić w jednym z ponad 15 tys. Paczkomatów InPost. Wystarczy złożyć opakowanie i po zeskanowaniu kodu QR umieścić je w skrytce Paczkomatu. "Opakowanie wraca do nas, a my po dezynfekcji przekazujemy je do e-sklepu" – tłumaczy Rafał Brzoska, prezes InPost.
Dzięki temu nawet dziesięciokrotnie można zmniejszyć zapotrzebowanie na jednorazowe opakowania. Jako pierwsza w Polsce do projektu przystąpi MODIVO, platforma e-commerce spółki eobuwie.pl.
Jak dodaje, wymogiem chwili jest, aby wprowadzić zamknięty obieg opakowań. To szczególnie ważne przy wzroście rynku e-commerce, kiedy co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietnik. Rafał Brzoska zaznacza, że teraz logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna.
Ekologiczną inicjatywę InPost rozpoczyna razem z firmą CCC i marką Modivo. Firma jednak na tym nie kończy. Prezes InPost już teraz zaprasza do używania oraz promowania tego systemu wszystkie sklepy e-commerce, które faktycznie chcą wnieść swój wkład w działania ekologiczne.