InPost razem z CCC i Modivo wprowadza opakowania zwrotne w e-commerce

InPost razem z CCC i Modivo wprowadza opakowania zwrotne w e-commerce

InPost razem z modową platformą e-commerce spółki eobuwie.pl z grupy CCC rozpoczyna pierwszy na polskim rynku pilotażowy test, w którym przesyłki będą dostarczane klientom w prawdziwie ekologicznych opakowaniach. Na czym to polega?

Klienci otrzymają zamówione rzeczy w paczkach, które będą mogli zwrócić w jednym z ponad 15 tys. Paczkomatów InPost. Wystarczy złożyć opakowanie i po zeskanowaniu kodu QR umieścić je w skrytce Paczkomatu. "Opakowanie wraca do nas, a my po dezynfekcji przekazujemy je do e-sklepu"  – tłumaczy Rafał Brzoska, prezes InPost.

Dzięki temu nawet dziesięciokrotnie można zmniejszyć zapotrzebowanie na jednorazowe opakowania. Jako pierwsza w Polsce do projektu przystąpi MODIVO, platforma e-commerce spółki eobuwie.pl.

Jak dodaje, wymogiem chwili jest, aby wprowadzić zamknięty obieg opakowań. To szczególnie ważne przy wzroście rynku e-commerce, kiedy co roku setki milionów jednorazowych opakowań trafia na śmietnik. Rafał Brzoska zaznacza, że teraz logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna.

Jeżeli każdy z nas zwróci takie opakowanie, to może dziesięciokrotnie zmniejszyć ilość zużytych jednorazowych pudełek. To pierwszy w Polsce i prawdopodobnie również pierwszy w Europie, system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Jako lider rynku wierzymy, że dostępność Paczkomatów InPost i łatwość ich obsługi umożliwi wprowadzenie prawdziwie efektywnego systemu obrotu opakowaniami zwrotnymi.

Rafał Brzoska, prezes InPost

Ekologiczną inicjatywę InPost rozpoczyna razem z firmą CCC i marką Modivo. Firma jednak na tym nie kończy. Prezes InPost już teraz zaprasza do używania oraz promowania tego systemu wszystkie sklepy e-commerce, które faktycznie chcą wnieść swój wkład w działania ekologiczne. 

Opakowania wielokrotnego użytku to przyszłość e-handlu. Oczywiście tylko z InPostem.

Rafał Brzoska

 

Reklama