Do zespołu Henkell Freixenet Polska dołączył Tomasz Potrzebowski

Do zespołu Henkell Freixenet Polska dołączył Tomasz Potrzebowski

Do zespołu firmy Henkell Freixenet Polska na stanowisko menadżera ds. rozwoju win spokojnych dołączył Tomasz  Potrzebowski. Jego najważniejszym zadaniem będzie stworzenie kompleksowej oferty winiarskiej skierowanej do wszystkich kanałów sprzedaży.

Tomasz Potrzebowski został ekspertem rynku wina Henkell Freixenet Polska, a także koordynatorem międzynarodowego projektu firmy – World Wine Project. Jak przyznaje Joanna Semczuk, członek zarządu, dyrektor ds. handlu i logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska, Tomasz Potrzebowski to prawdziwa „perełka” w zespole.

Poszukiwania eksperta, który poprowadzi nasz World Wine Project, były wysoce wyspecjalizowane, trwały kilka miesięcy,  opierały się na najwyższych wymaganiach kompetencyjnych dotyczących znajomości wina. Jednocześnie poszukiwaliśmy osoby wpisującej się w kulturę organizacyjną naszej firmy. Pomimo tego, że Henkell Freixenet jest firmą globalną, to jest również firmą opartą na wartościach rodzinnych – człowiek jest zatem dla nas zawsze wartością nadrzędną.

Joanna Semczuk, członek zarządu, dyrektor ds. handlu i logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska

Głównym zadaniem Tomasz Potrzebowskiego na stanowisku menadżera ds. rozwoju win spokojnych jest stworzenie kompleksowej oferty winiarskiej do wszystkich kanałów sprzedaży – zaczynając od retailu, a na rynku HORECA kończąc. Następnie – zarządzanie portfolio produktów i stałe rozbudowywanie oferty zgodnie z najnowszymi trendami, rozwojem kultury winiarskiej w naszym kraju i zmieniającymi się preferencjami klientów.

Tomasz Potrzebowski to absolwent kursu WSET (Wine & Spirit Education Trust) Level 4 – Diploma w Weinakademie Österreich. Ukończył go jako jedna z 15 osób w Polsce. Trafił tym samym do grona niespełna 10 tys. absolwentów na świecie. Całe zawodowe życie związany jest z branżą gastronomiczną i winiarską – jako sommelier, a następnie product manager. Jest autorem wielu tekstów o winie i alkoholach mocnych. Jego ulubione regiony to Burgundia, Bordeaux, Szampania oraz Piemont.

Co pojawi się w ofercie Henkell Freixenet Polska?

Jako że hiszpańskie DNA firmy w pewien sposób określa kierunek poszukiwań, oferta produktowa będzie oparta o wina właśnie z tego kraju – zdradza Tomasz Potrzebowski. Choć jak dodaje, nie zabraknie w niej także trudnków z innych krajów i regionów winiarskich. 

Francja, Niemcy, Włochy oraz kraje Nowego Świata również będą miały swoją reprezentację. Bliskie polskim sercom wina węgierskie i morawskie także będą dostępne. Będę współpracował z kupcami, sommelierami i szeroko rozumianą branżą winiarską w zakresie doboru produktów, w prowadzeniu degustacji i szkoleń, a także w analizach biznesowych w obszarze wina.

Tomasz Potrzebowski, menadżer ds. rozwoju win spokojnych w firmie Henkell Freixenet Polska

Jak tłumaczy Joanna Semczuk, firma jest skupiona na budowaniu przewag konkurencyjnych w oparciu o zasoby globalne Grupy Henkell Freixenet.

W roku 2019, po przejęciu przez Grupę spółki Freixenet, staliśmy się właścicielami wielu winnic na całym świecie oraz uznawanych w świecie winiarskim marek butikowych. Uzyskują one najwyższe noty w opinii krytyków oraz prestiżowych magazynów winiarskich. Jednym w filarów naszej strategii dla Polski było wejście w dystrybucję win spokojnych we wszystkich kanałach dystrybucyjnych.

Joanna Semczuk

Źródło: informacja prasowa

Reklama