McDonald’s po raz kolejny rozpoczął akcję McHappy Day®, której celem jest wsparcie Domów Ronalda McDonalda. W dwa weekendy grudnia, 4-5 oraz 11-12.12 z każdej zakupionej porcji frytek 1 zł trafi na konto Fundacji. Cel jest niezwykle szczytny, na co zwrócił uwagę także Burger King.
Akcja McHappy Day odbywa się w sieci McDonald’s w dwa pierwsze weekendy grudnia. Podczas tych dni każda osoba, która kupi frytki, będzie mogła dołożyć swoją cegiełkę do wsparcia funkcjonowania domów Fundacji Ronalda McDonalda. Na ten właśnie cel sieć restauracji przeznaczy 1 zł z każdej porcji sprzedanych frytek. Do akcji dołączył się także Burger King – konkurent McDonald’s.
W tym roku także Burger King zachęcał gości swoich restauracji do wspierania akcji McHappy Day. W sobotę 11 grudnia zorganizował akcję Pomocny Whopper Junior. Klienci, którzy przyszli do lokali Burger King z frytkami oraz paragonem, który dowodził ich zakupu w McDonald’s tego dnia, otrzymali darmową kanapkę Whopper Junior.
Dzięki ubiegłorocznej edycji akcji McHappy Day, Fundacja Ronalda McDonalda zdołała otworzyć drugi Dom Ronalda McDonalda, zlokalizowany na terenie kampusu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Pierwszy Dom działa w Krakowie już od 6 lat, do tej pory udzielił wsparcia już ponad 400 rodzinom. Najdłuższy pobyt rodziny trwał w nim aż 382 dni.
Domy Ronalda McDonalda to bezpłatne, doskonale wyposażone miejsca dla rodzin hospitalizowanych dzieci, w których, mieszkając w sąsiedztwie szpitali, mogą odpocząć, przygotować posiłek, zrobić pranie, zasnąć w komfortowych warunkach – tak, jak w domu. „Aby rodzina mogła być razem” to misja Fundacji Ronalda McDonalda.