Żabka testuje nową usługę. Klienci mogą zamawiać paczki niespodzianki

Żabka testuje nową usługę. Klienci mogą zamawiać paczki niespodzianki

Żabka podejmuje działania, które mają przeciwdziałać problemowi marnowania żywności. Sieć startuje z pilotażową akcją – „Dobra Paczka”, w ramach której klienci mogą zamówić zestaw dwóch produktów z krótkim terminem przydatności do spożycia za połowę ceny.

Usługa będzie dostępna w 55 poznańskich sklepach. Projekt „Dobra Paczka” ma na celu zmniejszenie ilości marnowaniem żywności w sklepach i wpisuje się w realizację nowej strategii odpowiedzialności Żabki. „Dobrą Paczkę” zamówić można w ramach usługi „Zamów i odbierz”.

Naszą odpowiedzią na problem marnowania żywności jest przede wszystkim model convenience, w jakim funkcjonują nasze sklepy. Pomaga on klientom ograniczać się do nabywania tego, co jest im w danym momencie potrzebne, bez robienia zapasów. Wspieramy to podejście, wprowadzając opakowania produktów w przemyślanej wielkości. Już dzisiaj 90% artykułów w Żabce to produkty przeznaczone do natychmiastowej konsumpcji.

Joanna Kasowska, dyrektor jakości i standardów zarządzania żywnością w Żabka Polska

Co znajdzie się w Dobrej Paczce od Żabki?

Zawartość paczki pozostaje niespodzianką. Na pewno znajdą się w niej dwa pełnowartościowe produkty z krótką datą ważności. Wybierając jeden z zestawów promocyjnych, klient będzie znał jedynie kategorię produktów oraz ich cenę, która zawsze będzie wynosiła 50% wartości produktów.

Zamówione za pośrednictwem aplikacji żappka produkty, zostaną zapakowane w papierową torbę i będzie je można odebrać w jednym z 55 poznańskich sklepów, biorących udział w teście. Czas na odbiór paczki wynosi dwie godziny od momentu realizacji zamówienia przez sklep.

Zdajemy sobie jednak sprawę, że zawsze można zrobić więcej, dlatego stale poszukujemy nowych rozwiązań, a jednym z nich jest właśnie test „Dobrej Paczki”. Zachęcamy naszych klientów do wybrania produktów, którym kończy się termin przydatności do spożycia, ale które nadal są pełnowartościową i smaczną żywnością dostępną aż o połowę taniej. Dzięki czemu wspólnie z naszymi klientami i franczyzobiorcami możemy zrobić coś dobrego.

Joanna Kasowska

Test „Dobrej Paczki” nie jest jedynym projektem realizowanym przez Żabkę mającym zapobiegać marnowaniu żywności w sklepach. W tym celu Żabka wdrożyła kody GS1 i system zarządzania terminami przydatności do spożycia produktów QMS (Quick Meal Solutions). Żabka przekazuje także żywność m.in. do Caritasu, Federacji Polskich Banków Żywności oraz Kamiliańskiej Misji Pomocy Społecznej. W 2020 r. było to łącznie ponad 550 ton żywności.


Źródło: informacja prasowa

Reklama