Kawa bezkofeinowa na dużym wzroście [Badanie]

Rozgrzewające napoje, czy to z wykorzystaniem herbaty, kawy czy naparów ziołowych właśnie zyskują na popularności. Wraz z nadejściem zimnych dni i jeszcze zimniejszych nocy Polacy chętniej sięgają po tego typu produkty.

Jak podaje Listonic, właściciel aplikacji do tworzenia list zakupów, dane wskazują, że Polacy lubią eksperymentować z nowymi smakami.

Jakie napoje rozgrzewające kupują Polacy?

Wyniki z ostatnich dwóch miesięcy br. są wręcz zaskakujące – praktycznie większość kaw i herbat zaliczyła spadek w stosunku do analogicznego okresu w 2020 r. Obecnie w koszykach zakupowych coraz częściej pojawiają się kawa bezkofeinowa i matcha.

Zmiany w ulubionych smakach kaw i herbat

We wrześniu i październiku ub. roku Polacy chętnie sięgali po herbatę czarną i białą, a także kawę ziarnistą i pokrzywę – na listach zakupowych te produkty odnotowały wzrost o ponad 65% r/r.

Kawa bezkofeinowa odnotowuje duże wzrosty

W 2021 r. wiele się zmieniło. Według danych Listonic, tej jesieni Polacy przekonali się do kawy bezkofeinowej – we wrześniu jej popularność wzrosła o ponad 1500% r/r, podczas gdy w 2020 r. odnotowała ona spadek o ponad 90% r/r.

Ponadto zmniejszyło się zainteresowanie kawą mieloną – prawie o 15%, zaś kawy ziarniste, rozpuszczalne i zbożowe odnotowały spadki rzędu 7-9%.

Konsumenci pokochali za to herbatę białą i matchę. We wrześniu br. ta pierwsza zaliczyła wzrost o ponad 38%, z kolei matcha – o ponad 46%. Rzadziej sięgaliśmy za to po herbaty czarne i owocowe – ich liczba na listach zakupowych zmniejszyła się o odpowiednio 7% i 14%.

W tym roku mniejszą popularnością cieszą się również napary ziołowe. W październiku największy spadek zanotował modny do niedawna czystek – o ponad 35% r/r. Eksperci Listonic zaobserwowali też mniej opakowań skrzypu i pokrzywy na listach zakupowych. We wrześniu 2021 r. Polacy uzupełnili domowe zapasy mięty oraz rumianku – zioła zanotowały ok. 17% wzrostu popularności w stosunku do analogicznego okresu ub. roku.

źródło: informacja prasowa

Reklama