Już 37% Polaków skorzystało z oferty diet pudełkowych [badanie]

Już 37% Polaków skorzystało z oferty diet pudełkowych [badanie]

Jak podaje Kukuła Healthy Food, firma zajmująca się dostarczaniem dietetycznego cateringu pod wskazany adres, na przełomie września i października 2021 r. z cateringu dietetycznego korzystało 37% Polaków.

Takie wyniki ukazane są w badaniu „Jak odżywiają się Polacy? Kukuła Healthy Food 2021”. Autorzy badania powołują się na dane zebrane i przeanalizowane przez jeden z ogólnopolskich instytutów badawczych jesienią 2021 r. Jak czytamy, w badaniu brało udział 1008 Polaków w wieku 18-65 lat.

Catering dietetyczny Kukuła Healthy Food powołując się na ogólnopolski instytut badawczy, którego nazwy nie zdradza, informuje, że od dwóch lat prowadzi badania na temat nawyków żywieniowych i stylu życia Polaków. W ubiegłym roku ogólnopolska ankieta została przeprowadzona w styczniu, jeszcze przed wybuchem pandemii. Firma powtórzyła badanie na jesieni bieżącego roku i porównała wyniki.

Wyniki badania

Jak czytamy w informacji prasowej, autorzy badania zaobserwowali, że:

  • na przełomie września i października bieżącego roku z diet pudełkowych korzystało 37% respondentów;
  • usługę regularnie zamawia 21% tej grupy badanych (wzrost o 8% w porównaniu do 2020 r.[1]);
  • 60% badanych jada „pudełka” okazjonalnie (np. ważne, życiowe wydarzenie, redukcja masy ciała lub budowa masy mięśniowej, testowanie firm);
  • głównymi powodami zamawiania cateringu dietetycznego to chęć: zdrowszego odżywiania, utraty masy ciała i urozmaicenia dotychczasowej diety;
  • kolejne 37% respondentów zamierza wypróbować usługę jeszcze w tym roku;
  • do najczęściej wskazywanych zalet diet pudełkowych wg badanych należą: oszczędność czasu, ułatwianie zdrowego odżywiania oraz regularnego spożywania posiłków (dla porównania w styczniu 2020r**. badani wymienili: oszczędność czasu, ułatwienie regularnego spożywania posiłków oraz odchudzanie);
  • ankietowani jako główne wady cateringu dietetycznego, podobnie jak w ubiegłym roku wymienili: wysoką cenę, konieczność spożywania z góry narzuconych posiłków oraz brak pewności co do jakości jedzenia.

Dane z ogólnopolskiego badania potwierdzam wynikami sprzedaży programów dietetycznych Kukuła Healthy Food. W okresie ”powakacyjnym” wzrasta liczba zamówień. Ostatni kwartał roku to dla wielu osób mobilizacja, by zdrowo i bezpiecznie popracować nad sylwetką, a przez 3 miesiące dzięki odpowiedniej diecie naprawdę można uzyskać solidne efekty, bo pamiętajmy, że właściwe tempo utraty masy ciało to ok. 1 kg tygodniowo.

Jakub Kukuła, twórca firmy Kukuła Healthy Food

Pandemia a trendy żywieniowe

W badaniu nadmieniono, że podczas pandemii o 2% wzrosła liczba wegan, czyli osób, które całkowicie wykluczyły ze swojego jadłospisu produkty pochodzenia zwierzęcego. Weganizm zadeklarowało w tym roku już 6% badanych. Liczba wegetarian, czyli osób, które nie jadają mięsa, ale w menu uwzględniają np. nabiał, jaja i miód nie zmieniła się w stosunku do ubiegłego roku i nadal wynosi 10%. Ponadto aż 12% respondentów zamierza wypróbować dietę wegetariańską, a 7% dietę wegańską w najbliższym czasie. Do stosowania różnego typu ograniczeń żywieniowych w codziennej diecie aktualnie przyznaje się 35% Polaków i jest to o 7% mniej niż w styczniu 2020r. Prawie połowa tej grupy (45%) to osoby, które w ostatnim roku wykluczyły ze swojego jadłospisu cukier.


[1] Raport „Jak odżywiają się Polacy? Kukuła Healthy Food 2020” na podstawie badania przeprowadzonego przez ogólnopolski instytut badawczy w styczniu 2020 r.  na grupie 1020 Polaków w wieku 18-65 lat.

Reklama