Podczas 4 dni obejmujących dwa marketingowe wydarzenia – Black Friday i Cyber Monday użytkownicy wykonali BLIKIEM prawie 11 mln milionów transakcji o wartości blisko 1,6 mld zł. Najistotniejszą część stanowiły zakupy w internecie – 8,8 mln transakcji, o wartości 1,2 mld zł. Najwięcej transakcji wykonano w Czarny Piątek, 26 listopada.
Podczas tegorocznego Black Friday padł rekord transakcji BLIKIEM zrealizowanych jednego dnia – było to prawie 3,2 mln a łącznie z transakcjami P2P – 3,8 mln. To najlepszy dzień w historii BLIKA.
Internetowy BLIK Friday i Cyber Monday
26 listopada br. użytkownicy zrobili w sieci zakupy ponad 2,5 mln razy, za kwotę 404 mln zł (rok wcześniej było to 300 mln). Kolejne dwa dni były również zakupowo intensywne – w sobotę odnotowano 1,8 mln transakcji, a w niedzielę aż 2,2 mln. Poniedziałek – czyli Cyber Monday, było ich prawie 2,3 mln.
Z roku na rok rośnie popularność tzw. Cyber Monday, który w poprzednich latach nie cieszył się tak dużym zainteresowaniem klientów. Liczba transakcji w sieci wzrosła 2,2 mln wobec 1,6 rok wcześniej.
Tradycyjny handel z największym wzrostem rok do roku
W czasie czterech dni od piątku do poniedziałku użytkownicy chętnie wykorzystywali BLIKA także do płatności w stacjonarnych sklepach. W tym czasie odnotowano blisko 1,3 mln. transakcji – rok temu było to niecałe 500 tys. Wartość zakupów wyniosła 77 mln wobec 31 mln zł w 2020 roku.
Od początku roku użytkownicy BLIKA zrealizowali już ponad 500 mln. Na koniec września z BLIKA aktywnie korzystało 8,6 mln osób. Łączna wartość zrealizowanych transakcji w pierwszych trzech kwartałach 2021 roku przekroczyła 70 mld zł. Choć wciąż królują zakupy w internecie, to wyraźnie rośnie popularność przelewów na numer telefonu BLIK oraz transakcji w tradycyjnych terminalach, która po niedawnym uruchomieniu płatności zbliżeniowych BLIK może stać się jeszcze chętniej wykorzystywana.
Źródło: informacja prasowa