Eurocash wprowadził nową markę własną na rynek

Kanka debiutuje już w całej Polsce. To nowa marka nabiałowa wprowadzona na rynek przez Eurocash. Zastępuje ona w ofercie Mleczną Zagrodę. Opakowania produktów Kanka są proste i minimalistyczne, a jednocześnie mocno wyróżniające się na półce nowoczesnym designem i wyrazistymi kolorami.

Już teraz pod marką Kanka dostępne jest mleko (niebawem także w wersji bez laktozy), masło, jogurt naturalny i kefir (bez dodatku mleka w proszku), serek wiejski, śmietana 12% i 18%, sery w plastrach, twarogi, a także serki kanapkowe bez dodatku skrobi i białek mleka (dostępne w trzech smakach: naturalny, ze szczypiorkiem, z papryką i pomidorami).

W portfolio marki Kanka dostępne są na ten moment m.in. kefir (bez dodatku mleka w proszku), masło, śmietana 12% i 18%, ale także sery w plastrach, twarogi, mleko czy serki kanapkowe.

Produkty charakteryzuje prosty skład, atrakcyjna cena i nowoczesne, dobrze widoczne na półce opakowania. Kanka została zbudowana od podstaw we współpracy z właścicielami sklepów, którzy codziennie spotykają się i rozmawiają z konsumentami w swoich sklepach. Produkty nowej marki wytwarzane są głównie w lokalnych polskich mleczarniach, wyróżnia je przede wszystkim skład, który nie zawiera mleka w proszku i w większości jest bardzo prosty, bez substancji konserwujących.

Szerwszy wybór dla sklepów zaopatrujących się w Eurocash

Kanka zastępuje Mleczną Zagrodę w ofercie Grupy Eurocash. Ma od niej znacznie szerszy wybór produktów i w większości przypadków – lepsze, uproszczone receptury. Wszystko po to, by wesprzeć niezależnych przedsiębiorców, którzy – jak pokazuje opracowywany przez Eurocash ranking Równi w Biznesie – wciąż nie są traktowani przez producentów na równi z graczami wielkoformatowymi. Niemal dwie trzecie największych producentów i dostawców FMCG w Polsce czerpie zysk z produktów wytwarzanych wyłącznie dla dyskontów lub supermarketów. U 50 na 160 produkty na wyłączność generują od 5% do nawet ponad 40% sprzedaży[1].

Nabiał jest kategorią o kluczowym znaczeniu dla budowania konkurencyjności na rynku sklepów spożywczych. Nierzadko to on decyduje o tym, gdzie konsument robi codzienne zakupy. Z pomocą Kanki niezależny przedsiębiorca może zawalczyć o lojalność swoich klientów i zwiększyć częstotliwość ich wizyt w swoim sklepie. Marka wyróżnia się na półce, ma smaczne produkty, a do tego jest przystępna cenowo. To oznacza, że właściciele sklepów, kiedy poszerzą swój asortyment o produkty Kanki, będą mieć u siebie produkt, który nie tylko odpowiada na potrzeby dzisiejszego konsumenta, ale jest też niedostępny w centralnie zarządzanych sklepach, np. dyskontach. W dodatku jego wdrożenie na rynek wspiera intensywna kampania reklamowa.

Dominik Kasperek, Dyrektor Działu Zakupów Centralnych Grupy Eurocash

Prosty design produktów Kanka

Opakowania produktów nabiałowych Kanka są mininalistyczne i proste. Konsumenci bardzo dobrze ocenili je w badaniach.

Opakowania produktów nowej marki są – tak jak jest skład – proste i minimalistyczne, a jednocześnie mocno wyróżniające się na półce nowoczesnym designem i wyrazistymi kolorami. Zostały bardzo dobrze ocenione w badaniach konsumenckich. W projekcie wykorzystany został charakterystyczny kształt białej kanki – naczynia, którego tradycyjnie używa się do transportu i przechowywania mleka prosto od krowy. To właśnie do niego nawiązuje nazwa marki, która stawia na naturalność i smak.


[1] Wyniki rankingu Równi w Biznesie za drugi kwartał 2021 r.

Źródło: informacja prasowa