Sprzedawcy zabawek zdecydowanie zarobili na klientach podczas Black Friday. Cena prawie co drugiej zabawki dostępnej na platformach e-commerce została podniesiona bezpośrednio przed dniem wyprzedaży.
Aż 47% zabawek dziecięcych można było kupić taniej na początku listopada niż podczas trwania "święta zakupów", czyli Black Friday – wskazują dane "Raportu o rynku zabawek w e-commerce w Polsce” opublikowanego przez firmę Dealavo. Podczas analizy pod uwagę brane były ceny ponad 5 tys. zabawek:
- na początku miesiąca (2 listopada),
- tydzień przed Black Friday (19 listopada),
- w dniu zakupów (26 listopada).
Jak się okazuje, najtaniej zabawki dla dzieci można było kupić 3 tygodnie przed Black Friday, czyli 2 listopada. Już na tydzień przed Czarnych Piątkiem, sprzedawcy podnosili ceny minimalne średnio o połowę! Dotyczyło to 59% analizowanych zabawek.
Na tydzień przed Black Friday promocje obowiązywał już tylko na 28% zabawek. Oznacza to, że dla prawie jednej piątej produktów najlepsza oferta została usunięta lub cena produktu została podwyższona. Sprzedawcy, którzy postanowili dać wyższą cenę zabawek w dniu Black Friday, podnosili ją średnio o 11%.
Okazało się, że podczas Black Friday jedynie 32% zabawek sprzedawana była rzeczywiście w promocyjnej cenie. Obniżka wynosiła w ich wypadku średnio 9% (w porównaniu do 19 listopada).