Carrefour Flash już otwarty. To sklep nowej generacji

Carrefour Flash już otwarty. To sklep nowej generacji

Carrefour otworzył Flash 10/10, swój sklep testowy nowej generacji. Nowy format pojawił się 24 listopada w jedenastej dzielnicy Paryża. Ten nowatorski sklep spożywczy – opracowany we współpracy i wyłącznie z kalifornijskim start-upem AiFi – wykorzystuje technologię, której nigdy wcześniej nie widziano i został zaprojektowany, aby zapewnić klientom najbardziej dostępne i najszybsze zakupy w historii.

Technologia Flash jest wykorzystywana do poprawy obsługi klienta, dzięki czemu zakupy stają się prostsze. W sprzedaży sklep uznajduej się rawie 900 produktów codziennego użytku. Dzięki temu innowacyjnemu formatowi Flash 10/10 („10 sekund na zakupy i 10 sekund na zapłacenie”) oferuje podróż zakupową, która nie wiąże się ze skanowaniem żadnych produktów i płatnością, która jest niemal natychmiastowa. Klienci nawet nie muszą wyjąć swoje rzeczy z torby.

Oszczędza to czas klientów i zapewnia płynniejszą obsługę. Odwiedzający mogą swobodnie wchodzić i wychodzić ze sklepu bez konieczności przechodzenia przez bramkę. Nie ma potrzeby wcześniejszego pobierania aplikacji ani rejestracji. Czterech pracowników będzie pod ręką, aby otworzyć sklep i nadzorować jego działanie.

Nowe technologie w Carrefour Flash

Całe to doświadczenie klienta będzie możliwe dzięki 60 kamerom HD, blisko 2 000 czujników wbudowanych w podłączone półki, algorytmowi interpretacji wszystkich danych oraz autorskiemu systemowi płatności tabletem. Klienci są śledzeni anonimowo jako wirtualny awatar, przydzielany im zaraz po wejściu do sklepu. 

Produkty, które wybierają są automatycznie wykrywane, a następnie dodawane do ich wirtualnego koszyka. Po zakończeniu zakupów klienci po prostu zatwierdzają swoje koszyki, a następnie płacą zbliżeniowo. Mogą w prosty sposób otrzymać od razu elektroniczne pokwitowanie skanując kod QR. Dla wszystkich klientów, którzy chcą zapłacić gotówką, dostępny jest również automatyczny kiosk kasowy.

Carrefour wprowadza innowacje na arenie międzynarodowej 

Carrefour Flash był testowany w centrali Carrefour w Massy przez ponad rok, podczas których zespół ds. innowacji był w stanie udoskonalić technologię i dostosować koncepcję w oparciu o informacje zwrotne od pracowników, którzy korzystają z niej na co dzień. 

W marcu 2021 r. Carrefour Brazylia uruchomił Flash Scan & Go – sklep, w którym klienci mogą kupować i płacić za produkty za pomocą smartfonów. W Brazylii działa obecnie 6 takich sklepów, a spółka zależna planuje otworzyć około 8 kolejnych do końca roku. 

We wrześniu Carrefour uruchomił koncepcję „Carrefour City+” w Dubaju wraz z partnerem z Emiratów, Majidem Al Futtaimem.

Jak mówi Elodie Perthuisot, dyrektor wykonawczy Grupy Carrefour ds. handlu elektronicznego, danych i transformacji cyfrowej, koncepcja Flash jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, którzy chcą łatwo wejść do sklepu, wiedzieć, co kupują, szybko zapłacić i wyjść. "W porównaniu z innymi istniejącymi koncepcjami, dzięki Carrefour Flash klienci uzyskują szybkość i dostępność w wyjątkowy sposób” - dodaje Elodie Perthuisot.

Reklama