Nowa marka debiutuje na rynku kawy. Stawia na jakość i przejrzystość

Nowa marka debiutuje na rynku kawy. Stawia na jakość i przejrzystość

Na polskim rynku kawy pojawiła się nowa marka. Od połowy listopada klienci mogą kupować produkty Qethereal – kawowej marki stworzonej przez spółkę Columbus Polska. Sprzedaż będzie rozwijana m.in. za pośrednictwem kanałów online.

Firma stawia na wysoką jakość produktów. W swojej filozofii łączy ekologiczne podejście z zaawansowanymi technologiami. Qethereal posiada w swojej ofercie certyfikowane znakami Fairtrade i Bio Organic kawy w wersji blended oraz single origin.  Kawy marki Qethereal kierowane są zarówno do klienta indywidualnego, ceniącego wysokiej jakości produkt oraz do rynku HoReCa, lokali stawiających na niebanalną ofertę gastronomiczną.

Koneserzy kawy oczekują głębszych doznań

Tradycyjne rodzaje kawy nadal pozostają największą pod względem wartości częścią rynku. Świadomi konsumenci oczekują jednak czegoś więcej, niż to co one oferują. Chcą wiedzieć skąd pochodzą kupowane ziarna, jak były uprawiane, mieć szeroki wybór, jeśli chodzi gatunek czy mieszankę kawy, a przede wszystkim móc precyzyjnie dopasować ją do własnych upodobań. W odpowiedzi na te potrzeby powstała marka Qethereal, czerpiąca z wieloletnich doświadczeń jej twórców w branży kawowej i HoReCa.

Problemem, który zauważyliśmy jest duży udział w sprzedaży kawy niskiej jakości oraz ciągle niewielka świadomość produktowa większości konsumentów. Widzimy również, że coraz więcej Polaków chce pić dobrą kawę. Gustów jest jednak wiele, dlatego postanowiliśmy stworzyć markę, która łączy najwyższą jakość (Quality) z eterycznym (Ethereal) doznaniem kawy idealnie dopasowanej do indywidualnych preferencji.

Tomasz Weczer, CEO Columbus Polska i współtwórca marki Qethereal, który przez szereg lat zarządzał siecią kawiarni Columbus Coffee

Marka stawia na przejrzystość. Daje swoim klientom możliwość dopasowania kawy do własnych upodobań.

Na naszych opakowaniach widnieją informacje mówiące o pochodzeniu ziaren, sposobie ich uprawy oraz obróbki, a także dacie zbioru i palenia. Znajduje się tam również sensoryczny wykres, który jasno informuje o tym, czego spodziewać się po zawartości. Konfiguracja smakowa każdej z naszych kaw określa takie elementy jak m.in.: kwasowość, słodkość, owocowość czy poziom palenia.

Tomasz Weczer

Sprzedaż online, lokale partnerskie i międzynarodowe plany

Obok Tomasza Weczera markę Qethereal tworzą: Michał Kibler, pełniący funkcję dyrektora sprzedaży, a zarazem utytułowany barista oraz Krzysztof Leszczyński odpowiadający za rozwiązania IT oraz branding. Sprzedaż kawy ruszyła w listopadzie, przede wszystkim za pośrednictwem sklepu internetowego oraz lokali partnerskich. Jej obiorcami są zarówno klienci indywidualni, jak też rynek HoReCa, sklepy stacjonarne, biura. Qethereal planuje rozwijać kanały online oraz wchodzić na kolejne rynki.

Marka istnieje od niedawna, ale przy jej tworzeniu wykorzystaliśmy całe nasze wcześniejsze doświadczenie, dlatego wierzymy w pełen sukces. Już teraz Qethereal spotyka się z zainteresowaniem oraz pozytywnym odbiorem, także za granicą. Poza Polską, działamy bowiem także na rynku hiszpańskim, a w planach mamy podbój kolejnych europejskich rynków oraz dystrybucję w USA. Stale poszukujemy lokali partnerskich, które będą oferowały nasze kawy. W tej chwili jest to m.in. kultowa szczecińska restauracja DeVibez. W niedługim czasie planujemy uruchomić aplikację sprzedażową, a następnie wprowadzić na rynek innowacyjne rozwiązania, jakich kawowy świat jeszcze nie widział.

Tomasz Weczer, współzałożyciel marki Qethereal

Qethereal prowadzi obecnie sprzedaż kawy ziarnistej, zarówno w mieszankach, jak i wersjach single origin. W przyszłości planuje wprowadzenie także kawy w kapsułkach oraz napoje na bazie kawy. Z czasem swoją ofertę będzie poszerzać o akcesoria kawowe, młynki, ekspresy, mleka roślinne dla baristów, butelkowaną wodę do parzenia kawy, a także herbaty i akcesoria do ich przyrządzania.

 

Źródło: informacja prasowa

Reklama