SUPERSONIC Food to polsko-brytyjska spółka działająca w segmencie foodtech. W grudniu 2020 roku firma zamknęła rundę seed, podczas której pozyskała blisko 2,6 mln zł na dalszy rozwój od aniołów biznesu i funduszu VC Knowledge Hub Starter. Dzięki inwestycjom SUPERSONIC Food weszło na rynek żywności funkcjonalnej. W tym segmencie w Polsce firma osiągnęła wzrost przychodów na poziomie 900% r/r.
We wrześniu br. firma rozpoczęła aktywną sprzedaż w Niemczech i krajach Beneluksu, w październiku dostawy produktów do sklepów tradycyjnych, m.in. do Carrefour BIO, a w listopadzie podpisała umowę z siecią klubów fitness oraz siłowni – Calypso. Do końca tego roku SUPERSONIC Food wprowadzi też na rynek innowacyjne posiłki w formie Ready-to-Drink w autorskiej technologii.
Obiecujące wyniki i plany ekspancji na kolejne rynki
Firma SUPERSONIC Food już teraz obecna jest w 14 europejskich krajach. Choć aktywności marketingowe i sprzedażowe prowadzone były dotychczas wyłącznie na rynku polskim. W październiku został uruchomiony sklep internetowy w języku niemieckim. Na tym rynku firma rozpoczęła również intensywne aktywności reklamowe.
Kolejna runda inwestycyjna SUPERSONIC Food
Wiosną przyszłego roku SUPERSONIC Food planuje przeprowadzić kolejną rundę inwestycyjną. W jej ramach chce pozyskać 2,5 mln EUR, które przeznaczy na inwestycje w linię produkcyjną, laboratorium i zespół, a także ekspansję na kolejne rynki zagraniczne.
Nowe kanały sprzedaży
Poza sklepem internetowym, gdzie dotychczas można było kupić produkty SUPERSONIC Food, firma rozwija też stacjonarne kanały sprzedaży. Od początku października br. Brain Coffee, Calm Cacao, Beauty i Performance Izotonic są również dostępne w sieci Carrefour BIO. Z kolei w listopadzie firma podpisała umowę z Calypso na sprzedaż swoich produktów w klubach fitness i siłowniach sieci. Już niedługo ich klienci będą mogli kupić posiłki tworzone na miejscu na bazie Food Powder.
Foto główne: od lewej Krzysztof Kozak, Tomasz Teresak, Mateusz Załubski