SUPERSONIC Food: rekordowe wzrosty i plany ekspansji

SUPERSONIC Food to polsko-brytyjska spółka działająca w segmencie foodtech. W grudniu 2020 roku firma zamknęła rundę seed, podczas której pozyskała blisko 2,6 mln zł na dalszy rozwój od aniołów biznesu i funduszu VC Knowledge Hub Starter. Dzięki inwestycjom SUPERSONIC Food weszło na rynek żywności funkcjonalnej. W tym segmencie w Polsce firma osiągnęła wzrost przychodów na poziomie 900% r/r. 

We wrześniu br. firma rozpoczęła aktywną sprzedaż w Niemczech i krajach Beneluksu, w październiku dostawy produktów do sklepów tradycyjnych, m.in. do Carrefour BIO, a w listopadzie podpisała umowę z siecią klubów fitness oraz siłowni – Calypso. Do końca tego roku SUPERSONIC Food wprowadzi też na rynek innowacyjne posiłki w formie Ready-to-Drink w autorskiej technologii.

Obiecujące wyniki i plany ekspancji na kolejne rynki

Firma SUPERSONIC Food już teraz obecna jest w 14 europejskich krajach. Choć aktywności marketingowe i sprzedażowe prowadzone były dotychczas wyłącznie na rynku polskim. W październiku został uruchomiony sklep internetowy w języku niemieckim. Na tym rynku firma rozpoczęła również intensywne aktywności reklamowe. 

Niemcy i kraje Beneluksu są jednymi z największych rynków żywności funkcjonalnej w Europie, więc potencjał sprzedażowy jest bardzo duży. Wierzymy, że tamtejsi świadomi i wymagający konsumenci docenią wysoką jakość naszych produktów. Pierwsze dane wyglądają obiecująco – obecnie rynki: niemiecki, belgijski, holenderski i luksemburski odpowiadają za 10% całości naszej sprzedaży. W przyszłym roku planujemy fizyczną ekspansję na kolejnych 5 rynków europejskich, m.in. francuski, austriacki i brytyjski

Mateusz Załubski, chief of growth i cofounder SUPERSONIC Food

Kolejna runda inwestycyjna SUPERSONIC Food

Wiosną przyszłego roku SUPERSONIC Food planuje przeprowadzić kolejną rundę inwestycyjną. W jej ramach chce pozyskać 2,5 mln EUR, które przeznaczy na inwestycje w linię produkcyjną, laboratorium i zespół, a także ekspansję na kolejne rynki zagraniczne.

Rozpoczynaliśmy działalność, oferując Food Powder zastępujący posiłki, jednak bardzo szybko rozwinęliśmy ofertę. Obecnie w sprzedaży mamy również roślinne izotoniki, innowacyjne kakao oraz kawę, a niebawem także posiłki RTD. Każdy z nich ma inny, korzystny wpływ na nasze samopoczucie, wygląd i zdrowie, dzięki unikalnym kombinacjom naturalnych składników. W krótkim czasie weszliśmy więc na rynek żywności funkcjonalnej i planujemy się na nim rozgościć. Zauważyli to też inwestorzy, chcący wesprzeć nasz rozwój w ramach kolejnej rundy. Planujemy w jej ramach pozyskać 2,5 mln EUR, które przeznaczymy na inwestycje w rozwój laboratorium i zespół, a także ekspansję na kolejne rynki zagraniczne.

Krzysztof Kozak, CEO i cofounder SUPERSONIC Food

Nowe kanały sprzedaży

Poza sklepem internetowym, gdzie dotychczas można było kupić produkty SUPERSONIC Food, firma rozwija też stacjonarne kanały sprzedaży. Od początku października br. Brain Coffee, Calm Cacao, Beauty i Performance Izotonic są również dostępne w sieci Carrefour BIO. Z kolei w listopadzie firma podpisała umowę z Calypso na sprzedaż swoich produktów w klubach fitness i siłowniach sieci. Już niedługo ich klienci będą mogli kupić posiłki tworzone na miejscu na bazie Food Powder.

Zależy nam na rozwoju kanału retail, ponieważ zgodnie z naszymi prognozami pozwoli nam to zwiększyć przychody o ok. 25 proc. w perspektywie roku. Obecnie jesteśmy na etapie testowania współpracy z Carrefour BIO i prowadzimy rozmowy z kolejną dużą siecią, zainteresowaną wprowadzeniem naszych produktów.

Tomasz Teresak, chief of  business development oraz współzałożyciel SUPERSONIC Food

 

Foto główne: od lewej Krzysztof Kozak, Tomasz Teresak, Mateusz Załubski

 

 

 

Reklama