DPD uruchamia dodatkowe procedury z powodu olbrzymiej ilości przesyłek

DPD uruchamia dodatkowe procedury z powodu olbrzymiej ilości przesyłek

Okres świąteczny to coroczny czas zmożonych działań firm kurierskich – szczególnie teraz, gdy Polacy coraz więcej rzeczy zamawiają w sklepach internetowych. DPD Polska doręcza znacznie więcej przesyłek już od połowy listopada, co związane jest z Black Friday i Cyber Monday. W związku z tym firma uruchamia dodatkowe procedury.

Każdego roku DPD Polska w okresie przedświątecznym doręcza nawet o połowę więcej przesyłek niż z pozostałych miesiącach roku. Firma zwiększa więc o kilkanaście procent zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. W grudniu paczki będą doręczane w godzinach popołudniowych i wieczornych, a także – zgodnie ze zleceniami od konkretnych nadawców – w soboty.

Paczki doręczone na czas

DPD Polska umożliwia konsumentom doręczenia kurierskie pod wskazany adres, a także wygodny dostęp do sieci DPD Pickup liczącej już ponad 7 tys.  punktów. Sieć obejmuje punkty partnerskie, punkty nadań i odbiorów w niektórych sieciach handlowych, automaty paczkowe DPD Pickup Station, a także DPD Pickup Oddziały Miejskie. Firma zachęca także do sięgania po narzędzie przeznaczone do samodzielnego zarządzania doręczeniem. Portal mojapaczka.dpd.com.pl pozwala łatwo nawiązać kontakt z kurierem i ustalić wygodny termin oraz formę odbioru przesyłki.

W tym  roku obsługę paczek w miastach usprawnia flota elektrycznych vanów kurierskich przystosowanych do ruchu miejskiego. Kurierzy pracujący w oddziałach miejskich mogą także doręczać przesyłki w sposób bezemisyjny z wykorzystaniem rowerów i rowerów cargo.

Czas pandemii dodatkowo wzmocnił zdolność branży kurierskiej do szybkiego reagowania w warunkach dużego przyrostu zleceń. Do szczytu paczkowego przygotowujemy się przez cały rok, a już we wrześniu rozpoczynamy zatrudnianie i szkolenie dodatkowych podwykonawców, którzy w piku wspomagają stałą załogę firmy.

Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska

Bezpieczeństwo doręczeń w czasie pandemii

Podobnie jak w ubiegłym roku wszystkie doręczenia DPD Polska odbywają się z zachowaniem zalecanych środków ostrożności, w tym bezpiecznego dystansu. Firma umożliwia dostarczanie przesyłek bez podpisu pod drzwi lub, w przypadku przesyłek „do rąk własnych”, z wykorzystaniem unikalnego kodu PIN. W treści powiadomień zachęca do ustalenia z kurierem bezpiecznej formy dostawy paczki (np. na portierni lub recepcji). DPD Polska zwraca się także z prośbą o informację na temat odbywanej kwarantanny, a także rekomenduje odbiorcom płacenie za pobranie kartą (limit płatności bez wymaganego kodu autoryzującego PIN na terminalu wynosi 100 zł). 

 

Źródło: informacja prasowa