Co motywuje do zakupów przez internet? Darmowa dostawa!

Co motywuje do zakupów przez internet? Darmowa dostawa!

Konsumenci pokochali bezpłatną dostawę. Już 14 grudnia 12. edycja Dnia Darmowej Dostawy. Jak wynika z najnowszych danych z raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2021”, aż 9 na 10 badanych wskazuje rolę darmowej dostawy jako istotnego czynnika, motywującego klientów do robienia zakupów w wybranym sklepie internetowym - oznacza to wzrost w stosunku do poprzedniego roku o około 10% W trend ten i oczekiwania konsumentów idealnie wpisuje się akcja Dzień Darmowej Dostawy, która odbędzie się już 14 grudnia br. po raz dwunasty.

Wydarzenie jest szansą dla właścicieli sklepów internetowych – zarówno tych małych, jak i dużych – na maksymalizację zysków w okresie wzmożonego handlu. Klientom umożliwia natomiast skorzystanie z darmowej dostawy, gdy będą robić świąteczne zakupy i poszukiwać wyjątkowych okazji zakupowych, dzięki którym mogą zaoszczędzić.

Dodatkowo – w związku z tym, że w tegoroczną edycję DDD na szerszą skalę zaangażowała się firma PayPo, która jest Partnerem Strategicznym akcji – oprócz możliwości skorzystania z darmowej dostawy w tym dniu, będzie także okazją do bliższego poznania sklepów oferujących opcję płatności odroczonych PayPo. Skorzystanie z niej przez klientów pozwoli im na zapłacenie za produkty dopiero po 30 dniach, czyli już w nowym roku - bez żadnych dodatkowych kosztów.

Podwójne benefity na 12. edycję Dnia Darmowej Dostawy

Polacy polubili bezpłatną dostawę, a trend ten z roku na rok się tylko nasila. Doczekał się nawet swojego święta, czyli Dnia Darmowej Dostawy. W tym roku, 14 grudnia, będziemy obchodzili już 12. edycję tego wydarzenia. Wszystkie e-sklepy, które włączą się do akcji, udostępnią tego dnia swoim klientom możliwość robienia zakupów z opcją darmowej dostawy. W tym roku w DDD zaangażowała się firma PayPo. Wprowadzono nową opcję pozwalającą sklepom internetowym biorącym udział w akcji na informowanie o tym, że mają one w swojej ofercie płatności odroczone. W rezultacie klient otrzymuje dwa benefity – może skorzystać z darmowej dostawy oraz poznać sklepy, w których ma możliwość odroczenia płatności za swoje zamówienie nawet do 30 dni.

Dla e-sprzedawców Dzień Darmowej Dostawy oznacza m.in. dotarcie do większego grona odbiorców oraz dodatkową ekspozycję swoich produktów i oferty promocyjnej. Dla konsumentów natomiast jest to szansa na poznanie oferty e-sklepów, które od pewnego czasu oferują płatności odroczone PayPo, użycie tej opcji, a także na skorzystanie z darmowej dostawy. Koszty przesyłki są często powodem, dla którego klienci porzucają swój koszyk zakupowy, a bezpłatna dostawa jest dla nich dodatkową korzyścią. W ubiegłym roku w Dniu Darmowej Dostawy wzięło udział ponad 1100 e-sklepów. W tym mamy nadzieję, że jeszcze więcej z nich dołączy do akcji

Krzysztof Bartnik, pomysłodawca Dnia Darmowej Dostawy

 

Mamy świadomość, że w trakcie zakupów online klienci cenią sobie dziś wygodę, prostotę i bezpieczeństwo. Bardzo dokładnie obserwujemy zmieniające się trendy i zachowania konsumentów, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom i dając im wartości dodane. Takim benefitem jest też bezpłatna dostawa, z tego względu z dużym entuzjazmem zaangażowaliśmy się w tegoroczną edycję Dnia Darmowej Dostawy. Bezpłatne koszty wysyłki wiążą się z wyższą wartością koszyka zakupowego, podobnie jak w przypadku płatności odroczonych. Według naszych danych, e-sklepy, które oferują PayPo mogą liczyć na zwiększenie konwersji zakupów, m.in. poprzez spadek liczby porzuconych koszyków, a także wzrost wartości zamówień, średnio od 20 do 40% Połączenie tych dwóch rozwiązań może przynieść e-sklepom jeszcze wyższe zyski.

Piotr Szymczak, Dyrektor Operacyjny z PayPo

Polska odpowiedź na Black Friday i Cyber Monday

Dzień Darmowej Dostawy jest cyklicznym świętem e-commerce, mającym na celu promocję zakupów w sieci, w którym biorą udział zarówno małe, rzemieślnicze sklepy, jak również duże, dobrze znane marki. Tego dnia klienci, robiąc zakupy w e-sklepie biorącym udział w akcji, mogą wybrać dowolną, dostępną formę wysyłki produktu, nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów związanych z jego dostarczeniem. Sklepy nie mogą podwyższać ceny produktów, aby zrekompensować sobie koszty dostawy. Taki zapis widnieje w regulaminie Dnia Darmowej Dostawy, którego przestrzeganie jest monitorowane przez organizatorów. Sklepy, które złamią zasady, są automatycznie wykluczane z akcji. Sprzedawcy mają możliwość ustalenia minimalnej wartości zamówienia, od której obowiązuje darmowa dostawa (20 zł lub 50 zł). Jednak wielu sprzedawców realizuje bezpłatną wysyłkę zamówienia bez względu na jego wartość.

Zapewne niewiele osób ma świadomość, ale Dzień Darmowej Dostawy ma na polskim rynku bogatszą tradycję niż Black Friday czy Cyber Monday, mimo ich obecnie większej popularności. Nasze obserwacje rynku sprawiły, że chętnie zaangażowaliśmy się w DDD. Chcemy rozwijać ten trend, ponieważ uważamy, że idealnie wpisuje się on w potrzeby polskich konsumentów. To nie tylko korzyści dla nich, ale także dla e-sprzedawców na zmaksymalizowanie ich zysków w okresie przedświątecznym.

Piotr Szymczak, Dyrektor Operacyjny z PayPo

Strona dziendarmowejdostawy.pl daje konsumentom dostęp do ponad 3 milionów produktów i kategorii, w których dominują zdrowie i uroda, sport, obuwie, odzież i dodatki, dla dzieci czy dom i ogród. Darmowa dostawa obowiązuje na terenie Polski.
Organizatorzy Dnia Darmowej Dostawy zachęcają e-sklepy do darmowego przystąpienia do akcji. Zapisy są już otwarte. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie dziendarmowejdostawy.pl.
 

Reklama