E-handel cały czas notuje wzrosty przychodów. Rośnie także grono internautów, którzy decydują się na zakupy online. Według różnych szacunków na świecie działa obecnie od 12 do 24 milionów sklepów internetowych. Jak zachować konkurencyjność na rynku online?
Zalety prowadzenia sprzedaży przez internet można bezustannie mnożyć. Możemy stworzyć ofertę dostępną na wyciągnięcie ręki każdego klienta i o każdej porze. Sprzedawca zyskuje możliwość personalizacji asortymentu, a także poznania zachowań i preferencji swoich klientów. Dodatkowo, przy odpowiedniej analizie sytuacji firmy oraz doborze właściwych narzędzi, wejście na rynek i konkurowanie z globalnymi graczami ciągle jest możliwe.
Jak wygrać na rynku online?
Teraz liczy się już nie tylko obecność w kanale online. Sklepy internetowe powinny zachwycać swoich klientów i adaptować nowoczesne technologie. Klienci sklepów internetowych konsumują treści poprzez wiele punktów styku. Od mobile, przez IoT, aż po progresywne aplikacje webowe (PWA). Ludzie przyzwyczajają się do nowoczesnych technologii, oczekują lepszych doświadczeń i odchodzą od tradycyjnych platform internetowych.
Nie wystarczy już zaopatrywać klientów w produkty, trzeba także zachwycać i być w stanie realizować zamówienia w możliwie najszybszy i najbardziej przystępny sposób. W rezultacie niektóre e-sklepy nie radzą sobie z dopasowywaniem się do rosnących potrzeb klientów. Jeśli biznes chce przetrwać, musi adaptować nowoczesne technologie – co może być bardzo kosztowne. W jaki więc sposób dostarczyć konsumentom najlepsze doświadczenia, nie generując przy tym długu technologicznego? Odpowiedzią jest headless.
Czym jest headless i dlaczego powinieneś go wdrożyć w swoim e-biznesie?
Już od dawna nie tworzy się sklepów od podszewki, bo po co wymyślać koło od nowa? Różnorodność opcji, koszty i czas przemawiają za skorzystaniem z gotowych rozwiązań, takich jak platformy oparte na architekturze headless. Charakteryzują się one elastycznością, ponieważ oddzielają od siebie frontend (część wizualną) i backend (część odpowiedzialną za zapis i obróbkę danych, której użytkownicy e-sklepów nie widzą) aplikacji. Dzięki temu programista może swobodnie dostosowywać jeden wybrany obszar aplikacji bez konieczności wywracania do góry nogami całego e-sklepu.
Wybór oraz następnie wdrożenie nowego rozwiązania e-commerce jest dla większości firm strategicznym przedsięwzięciem. Zazwyczaj wiąże się to ze zmianą technologii, a także m.in. restrukturyzacją zespołu, integracją systemów ERP oraz logistycznych i marketingowych. Odpowiednie rozwiązanie umożliwia jednak usprawnienie operacji, wprowadzanie szybszych modyfikacji, możliwość kreowania lepszego UX, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży. Dodatkowo, efektem jego wprowadzenia jest krótszy czas developmentu, co przedkłada się na oszczędności.
Choć proces wyboru odpowiednich narzędzi jest wyzwaniem i wymaga przeanalizowania wielu istotnych kwestii z punktu widzenia funkcjonalności, technologii oraz kosztów całkowitych, to inwestycja w technologię jest konieczna i zdecydowanie tego warta.