19 listopada odbywa się Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet (Women’s Entrepreneurship Day). To wydarzenie wspierające przedsiębiorczość i rozwój kobiet obchodzone jest w 144 krajach, w tym również w Polsce. Do obchodów przyłącza się także Żabka.
Jak wynika z raportu McKinsey&Company, w Polsce kobiety stanowią ponad 50% populacji, a wśród osób kończących uczelnie wyższe panie stanowia aż 66%. Mimo tego ich udział w rynku wynosi mniej niż 45%, a wkład w PBK 39%. Eksperci wyliczyli, że lepsze wykorzystanie kobiecego potencjału mogłoby zwiększyć polski PKB o 9%, czyli 300 mld zł rocznie.
Także w Żabce ponad połowa franczyzobiorców to kobiety. Prowadzą one placówki w niemal każdym zakątku Polski, zarówno w małych miastach, jak i aglomeracjach miejskich.
Przyjazne środowisko w Żabce
Żabka tworzy przyjazne środowisko do rozwoju przedsiębiorczości kobiet, szczególnie w mniejszych miejscowościach, które oferują mniej alternatyw na rynku pracy. Sieć jest otwarta także na kobiety powyżej 60. roku życia, które chciałyby prowadzić lokalny biznes, i indywidualnie dostosowuje program szkoleń do każdego franczyzobiorcy i każdej franczyzobiorczyni.
Wszyscy kandydaci przechodzą proces rekrutacji i szkoleń, który pozwala uzyskać im jednakowy poziom kompetencji do prowadzenia swojego sklepu pod szyldem sieci. Warto dodać, że Żabka jest jedyną siecią handlową z parytetem w zarządzie. Liczba kobiet na stanowiskach dyrektorskich firmy także rośnie – w 2020 roku w Żabce aż 3 kobiety objęły stanowiska regionalnych dyrektorek sprzedaży.
Franczyzobiorczynie Żabki można poznać w firmie "Siła przedsiębiorczych kobiet":
Jak otworzyć Żabkę?
Rozpoczęcie biznesu z Żabką jest naprawdę łatwe. Na starcie działalności sieć oferuje swoim franczyzobiorcom nie tylko gotowy do prowadzenia sklep, ale także 17 tys. zł przychodu gwarantowanego miesięcznie przez pierwszy rok działalności. Dodatkowo, z okazji otwarcia nowej placówki, przedsiębiorca zyskuje obecnie bonus finansowy w wysokości 10 tys. zł. Dzięki gwarancjom od Żabki, franczyzobiorcy mogą skupić się na wdrożeniu w obowiązki, doskonaleniu swoich umiejętności czy stworzeniu grupy stałych klientów. Jednocześnie sieć nie wymaga dużego wkładu własnego – inwestycja w sklep po stronie przedsiębiorcy wynosi jedynie 5 tys. zł.
Przeczytaj też: Top 5 rozwiązań, które swoim franczyzobiorcom daje Żabka
By dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo funkcjonowania na rynku, Żabka wprowadza w tym roku nowe rozwiązanie dla swoich franczyzobiorców. „Polisa na biznes” to unikatowa inicjatywa, niespotykana w innych sieciach. Jej celem jest zminimalizowanie ryzyka związanego z niepowodzeniem biznesowym w ramach własnej działalności – w momencie zakończenia współpracy ubezpieczenie pozwala pokryć ewentualne starty finansowe. Dodatkowym atutem oferowanego rozwiązania jest jego niski koszt. Polisa dostępna jest dla wszystkich franczyzobiorców bez względu na ich staż i sytuację finansową.
Jak widać, rozpoczęcie własnego biznesu z Żabką wymaga przede wszystkim chęci i motywacji, których kobietom nie można odmówić. Dzięki sieci wiele z nich realizuje swoje marzenie o byciu przedsiębiorcą i spełnia się w karierze w handlu.
Więcej na https://www.zabka.pl/franczyza