6 trendów sprzedaży produktów żywnościowych

Tate & Lyle PLC, globalny dostawca surowców do produkcji żywności i napojów z siedzibą w Wielkiej Brytanii, opublikował raport, w którym zaznacza sześć trendów wpływających na pomyślną sprzedaż produktów spożywczych.

Jak zaznaczają autorzy raportu, konsumenci potrzebują nie tylko wysokiej jakości produktów, które wpisują się w trend zdrowotny ale również oczekują od producentów zachowań proekologicznych oraz przestrzegania zasad zrównoważonego rozwoju.

Przeczytaj również:

Dzięki zrozumieniu zmian zachodzących w zachowaniach i gustach konsumentów oraz przyczyn tych zmian, producenci są w stanie lepiej dopasować premiery produktowe oraz mogą lepiej spełnić obecne i przyszłe oczekiwania swoich klientów.

Beth Nieman Hacker, Market Research Director at Tate & Lyle

Trendy sprzedaży produktów żywnościowych

  1. Transparentność – konsumenci będą szukać produktów, które spełniają ich wymagania, np. są zdrowe i ekologiczne i jednocześnie w jasny sposób wskazują co sprawia, że produkt posiada takie właściwości. Autorzy podkreślają trend „clean label”, który będzie się jeszcze mocniej rozwijał.
  2. Produkty roślinne – konsumenci będą jeszcze mocniej zwracać uwagę na pochodzenie produktów a trend produktów roślinnych to nie tylko prozdrowotność ale również pozytywny wpływ na środowisko naturalne.
  3. Redukcja cukru – jednym ze sposobów na bycie healthy jest korzystanie z produktów z obniżoną zawartością cukru. Trend ten będzie jeszcze silniejszy w kolejnych latach.
  4. Produkty prozdrowotne – produkty bogate w błonnik pozytywnie wpływają na układ trawienny i to właśnie ta właściwość zyska na sile w kolejnym roku.
  5. Wygoda zakupów – konsumenci poszukują łatwego i sprawdzonego dostępu do ulubionych produktów chcąc zaspokoić swoje potrzeby w przyjemny i szybki sposób. Producenci powinni przygotowywać nowe pozycje produktowe w oparciu o te cechy.
  6. Zdrowe przekąski – trend produktów prozdrowotnych zawitał do kategorii przekąsek. Coraz więcej konsumentów kupuje przekąski z mniejszą zawartością soli, wykonane z produktów roślinnych lub z większą zawartością prozdrowotnych składników.

 

Reklama