Display sprawdzonym sposobem na wsparcie sprzedaży w sklepach stacjonarnych

Display sprawdzonym sposobem na wsparcie sprzedaży w sklepach stacjonarnych

W przedświątecznej sprzedaży w sklepie stacjonarnym pomóc mogą odpowiednie displaye. Właściwa ekspozycja produktów zwiększa ich sprzedaż.

Jak podaje DS Smith, 52 proc. konsumentów, pomimo pandemii, wciąż woli robić zakupy stacjonarnie. Najczęściej kupowanymi produktami są: kosmetyki, perfumy, dobra luksusowe, produkty do domu oraz żywność i napoje. W ostatniej z wymienionych kategorii mamy do czynienia z największym odsetkiem kupujących w tradycyjny sposób. 83 proc. konsumentów decyduje się na zakupy spożywcze w sklepach stacjonarnych.

Wyróżnij produkt

Oprócz ozdabiania wejścia do placówki czy poszczególnych kategorii w świąteczne akcenty, w zwiększeniu sprzedaży mogą również pomóc materiały POS. Najczęściej są to woblery, ekspozytory, standy, hangery i displaye.

Jeśli chodzi o display'e to warto zobaczyć ofertę firmy DS Smith. Ostatnia współpraca z Intersnack Polska, producentem słonych przekąsek, orzechów i masła orzechowego, który szukał rozwiązania wspierającego sprzedaż zaowocowała stworzeniem display'u w kształcie kociołka pełnego prażonych chipsów.

Jak czytamy w komunikacie prasowym DS Smith, topper z nadrukiem offsetowym sprawił, że produkt był wyraźnie i apetycznie eksponowany. Pomimo swojej wielkości displaye były bardzo łatwe w złożeniu i lekkie dzięki zastosowaniu tektury. Spakowany display zajmował niewiele miejsca, można go było łatwo spakować i w większej ilości przewieźć w bagażniku samochodu osobowego.

Zalety display'ów

Niestandardowe kształty display'ów przyciągają uwagę klientów oraz wprawiają w odpowiedni nastrój. Display wyposażony w ozdoby świąteczne może nasunąć miłe wspomnienia, a w takiej atmosferze znacznie łatwiej nam podjać decyzję zakupową.

Jak podaje DS Smith, projektowane są displaye w kształcie choinek, ozdób świątecznych czy prezentów. Słowem takie, które przekonają klientów, że ich produkt nieodłącznie kojarzy się ze świętami. Teatralizacje często są przygotowywane z tradycyjnego standu i dodatkowych topperów i ścianek.

Promocja w punkcie sprzedaży jest szczególnie istotna w okresie świątecznym – marki zabiegają o uwagę konsumenta, a konkurencja jest bardzo nasilona, szczególnie w kategorii słodyczy. Ciekawe kształty, wielkoformatowe ekspozycje, żywe kolory ze świątecznymi akcentami mają sprawiać, by kupowało się łatwo i przyjemnie. Jednak w tym świątecznym „szaleństwie” nie możemy zapominać o efektywności kosztowej i środowiskowej. Jednomateriałowe standy z modułami promocyjnymi pozwalają nam optymalnie planować nasze działania promocyjne.

Agnieszka Trochimczuk, Shopper Activation Specialist w Nestlé Polska S.A.

Kreatywne rozwiązania pozwalają wyróżnić się pośród konkurencji, ale coraz istotniejszym czynnikiem jest zgodność z ekologią. Jak wynika z naszych badań, już ponad jedna czwarta konsumentów (27 proc.) przyznaje, że przestała kupować produkty konkretnych marek, ponieważ ich opakowania nie były zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. To samo tyczy się ich materiałów promocyjnych. Jako dostawca displayów cały czas udoskonalamy produkty zgodnie z GOZ. Ostatnio wprowadziliśmy EKO-logiczne POS-y złożone z papierowych listew cenowych, tekturowych haków i papierowych mocowań na półki, dzięki czemu w pełni nadają się do recyklingu.

Aneta Szkoła, Dyrektor Zakładu Produkcji Displayów w DS Smith Polska

Producent displayów dodaje, że wszystkie produkty DS Smith są łatwe w złożeniu i nie zabierają dużo miejsca, dzięki czemu firmy minimalizują liczbę przejazdów, a co za tym idzie, emisję niepotrzebnego dwutlenku węgla. Displaye są projektowane tak, aby mogły być wielokrotnie użyte. Jest to możliwe dzięki wymiennym częściom lub dwustronnemu zadrukowaniu toppera w dwóch wersjach językowych.

źródło: informacja prasowa

Reklama