Alibaba: tegoroczny festiwal 11.11 odbył się całkowicie w chmurze

Alibaba: tegoroczny festiwal 11.11 odbył się całkowicie w chmurze

Największy na świecie festiwal zakupowy, który miał miejsce 11.11 w serwisie Alibaba odbył się całkowicie w chmurze. Dzięki zastosowaniu tej technologii potentat zredukował zużycie komputerowych zasobów obliczeniowych o 50 proc. dla każdych 10 tys. transakcji w stosunku do ubiegłego roku.

Działania mające na celu przeniesienie systemów i transakcji do chmury rozpoczęły się jeszcze przed festiwalem. Za cały proces wdrożenia technologii odpowiadała spółka należąca do Alibaba Group - Alibaba Cloud.

Jak dowiadujemy się w komunikacie, wdrożenie technologii sprawiło wzrost efektywności o 20 proc. W wyniku tych działań właściciel sklepu internetowego zredukował emisję dwutlenku węgla do atmosfery o ponad 26 tys. ton

Jesteśmy gotowi by dostarczać rozwiązania z zakresu "green computing power" naszym klientom, którzy oczekują mniejszych emisji dwutlenku węgla i prowadzenia bardziej zrównoważonych działań. Globalny Festiwal Zakupowy organizaowany przez Alibaba Group 11 listopada jest dla nas szansą na rozwój i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań z zakresu zielonych technologii. Jesteśmy dumi, że możemy oferować naszym konsumentom tego typu rozwiązania.

Li Cheng, Chief Technology Officer, Alibaba Group

źródło: informacja prasowa

Reklama