Allegro stawia na dostępność zakupów online dla wszystkich. Firma wprowadza kolejną innowację – nowy kanał kontaktu dla osób głuchych, który pozwoli na konsultację online przy udziale tłumacza polskiego języka migowego. To element realizacji Strategii Zrównoważonego Rozwoju, w której firma zobowiązuje się do pozytywnej transformacji cyfrowej i integracji.
Aby skorzystać z usługi Tłumacza Migam, wystarczy wybrać odpowiedni kafelek w formularzu kontaktowym lub – w przypadku One Box by Allegro zeskanować QR kod który znajduje się pod ekranem automatu. Klienci mogą także połączyć się bezpośrednio korzystając ze strony https://allegro.pl/zobacz/jezyk-migowy. Allegro dba o to, aby proces zakupowy był intuicyjny i komfortowy oraz zapewniał wysoką jakość obsługi. Dotyczy to w szczególny sposób grup konsumentów zagrożonych wykluczeniem, dla których platforma przygotowuje rozwiązania szyte na miarę.
Nowy kanał kontaktu dla osób głuchych nie jest pierwszą inicjatywą platformy. Allegro przeciwdziała wykluczeniu cyfrowemu. Jednym z przykładów podjętych działań jest Infolinia Allegro dla Seniorów. Allegro dostosowało także swoją aplikację do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących oraz prowadzi konsultacje z partnerami społecznymi, aby nowe usługi już od etapu projektu odpowiadały na różnorodne potrzeby kupujących.