Grupa AMBRA opublikowała raport finansowy za pierwszy kwartał roku obrotowego 2021/2022. W okresie od 1 lipca do 30 września 2021 roku sprzedaż w Grupie wzrosła o 14% – co przekłożyło się na 160,4 mln zł. Do wzrostu mocniej przyczyniła się sprzedaż win musujących (wzrost o ponad 31% do blisko 8 mln zł) i spokojnych (+9,1% do poziomu 6,6 mln zł).
Najszybciej w analizowanym okresie rosła sprzedaż na zagranicznych rynkach. W Czechach i Słowacki dynamika sprzedaży wyniosła 22,6%, a w Rumunii – 25,6% (w walutach lokalnych). Liderami na tych rynkach były marki MUCHA SEKT i ZAREA. Jednak to Polska jest największym rynkiem dla Grupy AMBRA. W pierwszym kwartale roku obrotowego odpowiadała ona za ponad 75% przychodów ze sprzedaży Grupy.
Na rynku polskim przychody ze sprzedaży wzrosły o 9% – to znacznie powyżej dynamiki rynku, która w tym roku wyniosła 4%. Najmocniej do wyniku przyczyniła się tutaj sprzedaż wina musującego DORATO. Sprzyjającymi czynnikami był również powrót klientów do lokali gastronomicznych, a także rosnące obroty sieci sklepów Centrum Wina/Disrillers Limited.
Jakie zyski osiągnęła Grupa AMBRA?
W ślad za bardzo dobrymi wynikami sprzedaży szły również zyski. W pierwszym kwartale roku obrotowego 2021/2022 zysk z działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł 19,8 mln zł i był o 79% wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego. Zysk przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej osiągnął 11,0 mln zł i wzrósł o 102,9%.
Dzięki bardzo dobremu wynikowi bieżącego kwartału i poprzedniego roku obrotowego Grupa AMBRA zakończyła pierwszy kwartał roku obrotowego 2021/2022 dodatnim stanem środków pieniężnych w kwocie 21,4 mln zł.
Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, FRESCO, PICCOLO, PLISKA, CYDR LUBELSKI, ZAREA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku. Pod marką CENTRUM WINA/DISTILLERS LIMITED Grupa AMBRA prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomii.