Zago Capital I, fundusz inwestycyjny założony przez Piotra Zagożdżona i Nadahla Shocaira, zainwestuje 100 mln EUR w biznesy e-commerce działające w segmencie zdrowia i urody. Do końca 2023 r. zarządzający funduszem chcą mieć w portfelu 30 spółek z regionu CEE, gdzie wiodącym krajem będzie Polska.
Zago Capital I koncentruje się na rynku suplementów diety i kosmetyków odżywczych (kosmetyków działających od wewnątrz). Do końca 2023 roku chce zainwestować 100 mln EUR w 20-30 firm, głównie w Polsce. Na akwizycję jednego celu jest gotów przeznaczyć 4-40 mln PLN. Fundusz rozważa inwestowanie i przejmowanie podmiotów o obrotach wynoszących co najmniej 2 mln PLN rocznie lub jeśli firma ma zbliżony profil do strategii Zago Capital I. Oceniając akwizycję, fundusz nie zakłada ani nie oczekuje rentowności, ale zakłada, że spółki powinny być stabilne pod względem przepływów pieniężnych.
Jaki model sprzedaży reprezentuje Zago Capital I?
Fundusz jest aktywnym inwestorem i dąży do podwojenia przychodów swoich spółek portfelowych w okresie co najmniej 2-3 lat poprzez pełną konsolidację działalności przy jednoczesnym zrównaniu wszystkich synergii operacyjnych w ramach pełnego planu transformacji oraz skoncentrowanie działań sprzedażowych na D2C (bezpośrednio do klienta). Taki model sprzedaży to niezwykle ważny czynnik, ponieważ pozwala na lepsze zarządzanie relacjami z klientem i generowanie wyższych marż.
Horyzont inwestycyjny wynosi około 5-7 lat. Po tym okresie rozważane są różne opcje wyjścia, czy to sprzedaż strategiczna, czy wejście na giełdę.
Polska niezwykle dynamicznym rynkiem
Nadahl Shocair, prezes Zago Capital I, zwraca uwagę na korzystne warunki, jakie obecnie występują w Polsce, a także (jeszcze) niewykorzystany potencjał.
Do końca 2022 roku Zago Capital I chce mieć w portfelu 7-8 przedsiębiorstw
Jak przyznaje Piot Zagoźdżon, współpraca z dużymi sieciami handlowymi i aptekami jest znana inwestorom, tak samo jak tajniki sprzedaży na marketplace-ach – właściciele Zago Capital I w tych obszarach mogą wesprzeć swoje spółki portfelowe.
Skonsolidowane przychody spółek funduszu na koniec roku powinny oscylować w przedziale 70-75 mln zł. Łącznie mają one ponad 80 marek i 800 stron internetowych. Fundusz chce przeprowadzić pierwszą transakcję, nie licząc przejęcia spółek Piotra Zagożdżona, na przełomie roku, a do końca 2022 roku zamierza mieć w swoim portfelu 7-8 przedsiębiorstw.
Minimalne kwota inwestycji wynosi 50 000 EUR od prywatnych inwestorów kwalifikowanych i 200 000 EUR od inwestorów profesjonalnych, funduszy i instytucji, bariera wejścia do funduszu jest więc niska dla wielu inwestorów.
Źródło: informacja prasowa