PepsiCo Polska, Fundacja PepsiCo i Polski Czerwony Krzyż ogłosiły rozpoczęcie partnerskiego programu, którego celem jest wsparcie grup społecznych, które pandemia dotknęła najbardziej. Działania w ramach partnerstwa będą skupiały się na zapewnieniu dostępności do pożywnych posiłków. Fundacja PepsiCo przeznaczy na ten cel 230 tys. dolarów, co zapewni około 180 tys. posiłków dla potrzebujących.
Program jest częścią globalnego zobowiązania PepsiCo Food For Good, którego celem jest zwiększanie bezpieczeństwa żywnościowego w społecznościach, w których działa firma. Partnerstwo PepsiCo Polska, Fundacji PepsiCo i Polskiego Czerwonego Krzyża ma skupić się na problemie wynikającym z pandemii COVID-19.
Brak bezpieczeństwa żywnościowego poważnym skutkiem pandemii
Od 2020 r. brak bezpieczeństwa żywnościowego jest jedną z najpoważniejszych konsekwencji pandemii Covid-19 pogłębiającej problemy, z którymi borykają się osoby o niskich dochodach. W Polsce „gospodarczy lockdown” doprowadził do inflacji na poziomie 6,8% – jednej z najwyższych w Europie. Skutki wzrostu cen żywności wywarły dodatkową presję na bezpieczeństwo żywnościowe wśród najbardziej potrzebujących.
Polski Czerwony Krzyż, reprezentowany w programie przez jego Oddział Mazowiecki, został wybrany partnerem PepsiCo z uwagi na zaufanie społeczne, rozbudowaną siatkę oddziałów oraz logistyczne przygotowanie do podjęcia działań na terenie województw mazowieckiego, małopolskiego i lubelskiego.
Zainaugurowany program jest kolejnym wspólym działaniem PepsiCo i Fundacji PepsiCo na rzecz wspierania lokalnych społeczności w czasie szczytów zakażeń trwającej pandemii oraz w obliczu trudności, jakie niosą jej skutki ekonomiczne. Od 2020 r. firma PepsiCo przekazała w Polsce już ponad 200 tys. dolarów amerykańskich na zapewnienie gorących posiłków szczególnie narażonym grupom, takim jak pracownicy medyczni pracujący z pacjentami covidowymi.
Źródło: informacja prasowa