Fleksitarianizm, zakładający ograniczanie ilości spożywanego mięsa, uplasował się w czołówce najzdrowszych diet na świecie.
Popularyzacji tego modelu odżywiania w Polsce podjęła się znana fleksitarianka, autorka książki o tej tematyce, Kinga Paruzel. Od czerwca br. Kinga jest ambasadorką marki OneDayMore, wchodzącej właśnie w kategorię roślinnych zamienników mięsa.
Wzrost popularności fleksitarianizmu
Fleksitarianizm rośnie na popularności także w Polsce. Jak wskazuje raport Roślinnie jemy (2020), już blisko 40 proc. Polaków to fleksitarianie. Wg analizy PMR (2021) w ciągu minionego roku 37 proc. konsumentów zadeklarowało, że spożycie mięsa w ich diecie zmalało, a głównym powodem tej decyzji okazały się względy zdrowotne (53 proc.), a w dalszej kolejności: lepsze samopoczucie (42 proc.), ograniczenie cierpienia zwierząt (31 proc.), nieufność wobec mięsa hodowlanego (31 proc.), troska o planetę (30 proc.), walory smakowe potraw roślinnych (26 proc.), zmiany sposobu żywienia bliskich osób (19 proc.) i kwestie finansowe (10 proc.).
OneDayMore, zapowiada, że chce uczestniczyć w przemianach dotyczących świadomych wyborów dietetycznych, służących zdrowiu konsumentów i dobru planety. Wyrazem tego jest tworzenie gotowych rozwiązań, w postaci roślinnych produktów oraz wybór na ambasadora marki Kingi Paruzel - praktykującej od lat fleksitarianki, faworyzującej żywność roślinną, a także pasjonatki gotowania i zdrowego, odżywiania.