Alibaba Group, chiński gigant e-commerce, pochwalił się pierwszymi wynikami sprzedaży z Dnia Singla. Grupa odnotowała kolejny rekord – podczas 11-dniowej kampanii obroty na platformie wyniosły 84,54 mld dolarów.
Zakończył się właśnie Światowy Festiwal Zakupów – coroczne zakupowe święto, które przypada na 11.11. Dzień Singla swoje początki miał w 2009 roku, kiedy udział w festiwalu brało zaledwie 27 kupców. W tym roku, w ogranizowanym przez Grupę Alibaba Światowym Festiwalu Zakupów wzieło udział rekordowe 290 tys. marek.
Na klientów Alibaba Group czekało ponad 1,3 miliona nowych produktów od 29 tys. zagranicznych marek, które uczestniczyło w akcji za pośrednictwem platformy Tmall Global. 11.11 do świętowania Dnia Singla po raz pierwszy dołączyło prawie 3 tys. zagranicznych marek. Blisko połowa klientów, którzy dokonali zakupów podczas Światowego Festiwalu Zakupów to osoby uroczone w latach 90. i 00. XX wieku. O 25% r/r zwięszył się udział najmłodszej grupy – osób poniżej 21 roku życia.
Alibaba Group zmiejszyła emisje dwutlenku węgla o ponad 26 tys. ton
Yang Guang, wiceprezes Alibaba Group, zaznaczył, że tegoroczny festiwal był znaczącym kamieniem milowym w ramach zaangażowania Grupy w budowanie zrównoważonej przyszłości. Przed tegorocznym Festiwalem Grupa dokonała migracji wszystkich systemów i operacji do chmury. Wykorzystanie energii odnawialnej w centrum danych hrabstwa Zhangbei, które odgrywa ważną rolę we wspieraniu działalności e-commerce Alibaba, zmniejszyło emisję dwutlenku węgla o ponad 26 tys. ton.
Podczas Światowego Festiwalu Zakupów na klientów czekało pół miliona produktów z oficjalnym certyfikatem Green Product. Do zaprezentowania tej kategorii stworzono dedykowany wertykal na plarformie Tmall. Od 1 do 10 listopada 350 autonomicznych pojazdów Xiaomanlv dostarczyło ponad milion paczek.