Lidl zredukuje o 73% zużycie plastiku dzięki jednej zmianie

Lidl zredukuje o 73% zużycie plastiku dzięki jednej zmianie
lidl-opakowania Lidl zredukuje o 73% zużycie plastiku dzięki jednej zmianie

Lidl Polska wprowadza do oferty nowy rodzaj opakowania na mięso mielone wieprzowe. Sieć zdecydowała się na to rozwiązanie z myślą o ochronie środowiska naturalnego – plastik został zredukowany aż o 73%, a samo opakowanie nadaje się do recyklingu oraz zajmuje mniej miejsca w transporcie.

W handlu artykułami spożywczymi konieczne jest wykorzystanie zasobów w postaci materiałów transportowych i opakowaniowych. Każdy, kto wprowadza do obiegu plastik, ponosi również odpowiedzialność za jego dalsze wykorzystanie. Dlatego też Grupa Schwarz, do której należy Lidl Polska, od wielu lat angażuje się szczególnie w zbiórkę, segregację i recykling takich zasobów. Lidl Polska konsekwentnie realizuje wizję „mniej plastiku – obiegi zamknięte” i zobowiązał się do zmniejszenia zużycia plastiku do 20% do 2025 roku oraz do wytwarzania 100% opakowań marek własnych w formie maksymalnie możliwej do recyklingu.

Realizując strategię REset Plastic, Lidl Polska wprowadził nowe, bardziej ekologiczne opakowania na mięso mielone wieprzowe – dzięki tej zmianie uda się zredukować zużycie plastiku aż o 73%! Od teraz mięso mielone wieprzowe będzie oferowane w tzw. flowpacku, czyli trwałej folii taśmowej, która zapewnia hermetyczne opakowanie produktu. Folia nadaje się również do recyklingu, a opakowanie jest kompaktowe – flowpack zajmuje mniej miejsca zarówno w transporcie z magazynów do sklepów, jak również w torbach zakupowych klientów.

Oferowane w nowym opakowaniu mięso wieprzowe jest oznaczone symbolem „Produkt polski” oraz pochodzi od polskiego dostawcy z Kaszub. Dostępne jest również w niskiej, atrakcyjnej cenie.

 

Źródło: informacja prasowa

Reklama