Poczta Polska dostanie 190 mln zł od Ministerstwa Aktywów Państwowych

Poczta Polska dostanie 190 mln zł od Ministerstwa Aktywów Państwowych

Ministerstwo Aktywów Państwowych wesprze Pocztę Polską kwotą o wysokości 190 mln zł. Dokapitalizowanie zostanie przeznaczone wyłącznie na realizację projektu Architektury Sieci Logistycznej (ASL). Poczta Polska planuje wydać 1,2 mld zł na cyfryzację i logistykę na przestrzeni trzech lat.

Projekt ASL jest obecnie jednym z kluczowych w strategii Poczty Polskiej. Zakłada przekształcenie infrastruktury logistycznej z listowej na paczkową. To odpowiedź na zmiany obserwowane na rynku polskim i światowym.

Dokapitalizowanie pozwoli na modernizację i budowę centrów logistycznych, które zapewnią nowoczesną obsługę rozwijającego się rynku e-commerce. Podjęta decyzja jest historyczna i kluczowa. Potwierdza wsparcie dla strategii rozwoju Spółki obranej przez obecny Zarząd.

Andrzej Śliwka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych

Celem projektu ASL jest poprawa efektywności (wzrost terminowości, przepustowości sieci i optymalizacja kosztów związanych z obsługą przesyłek) aktualnej sieci logistycznej. Planowana kwota nakładów inwestycyjnych na ten cel to ok. 0,8 mld zł w latach 2021–2025. Projekt ASL zakłada transformację obecnej sieci logistycznej, przystosowanej głównie do obsługi listów do sieci docelowej, mającej na celu obsłużenie zwiększającego się wolumenu przesyłek KEP (kurierskich, ekspresowych i paczkowych) i e-commerce. 

Jedną z pierwszych decyzji jakie podjęła Spółka jest zakup 3 sorterów paczkowych, które w ciągu dwóch lat powstaną w sortowniach we Wrocławiu, Lisim Ogonie pod Bydgoszczą i Lublinie. Kolejnym krokiem będzie uruchomienie w Warszawie drugiej sortowni, nowoczesnej i w pełni zautomatyzowanej. Naszym celem jest pozycja lidera na rynku kurierskim, rozwojowi infrastruktury logistycznej będzie towarzyszyć zmiana oferty usług, na jak najlepiej dostosowaną do potrzeb naszych klientów.

Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej

Poczta Polska, zgodnie z założeniami strategii na lata 2021–2023, planuje zwiększyć swój udział także na rynku usług KEP. Spółka konsekwentnie stawia na rozwój perspektywicznego obszaru e-commerce, zarówno pod względem oferty, z jaką wychodzi do Klientów jak i modernizacji infrastruktury. Jednym z kluczowych elementów tego procesu są inwestycje w automaty paczkowe, cyfryzację, logistykę i automatyzację procesów.  

Inwestycje zaplanowane na 2021–2023 osiągną poziom 5,8% w relacji do przychodów, to prawie czterokrotnie więcej, niż Spółka przeznaczała na rozwój jeszcze dwa lata temu.

Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej

 

Reklama