Aż 63% klientów w ciemno deklaruje, że skorzysta promocji na Black Friday lub podczas następującego po nich Cyber Monday – wynika z badania SMSAPI. W tym roku Black Friday wypada 26 listopada. Mimo spekulacji o tym, że miałby być mniej spektakularny, z uwagi na braki w zaopatrzeniu i problemy z łańcuchem dostaw, klienci przygotowują się do promocji już teraz.
Nowe badanie zrealizowanego przez agencję BioStat dla SMSAPI pokazuje, że kampanie sprzedażowe z minionych lat przyniosły dobry efekt. Już 67,7% osób odwleka swoje plany zakupowe, aby skorzystać z przecen 26 listopada. Znaczna część kupujących znalazła interesujące ich produkty w cenie na tyle korzystnej, że do dziś pamiętają o okazjach podczas zakupowego święta. Już teraz planują wydatki, choć tegoroczne promocje nie ruszyły jeszcze na dobre.
Maja Wiśniewska, Marketing Manager w SMSAPI, zauważa, że Black Friday wychował nową generację konsumentów, którzy już miesiąc wcześniej przygotowują się do polowania na okazje.