Tegoroczny okres przedświąteczny będzie rekordowy dla e-commerce

Tegoroczny okres przedświąteczny będzie rekordowy dla e-commerce

Biliony dolarów – tyle na całym świecie przeznaczają konsumenci na zakupy w sklepach internetowych. Dane firmy Adobe nie pozostawiają złudzeń. Świat zakupów coraz bardziej przenosi się do internetu. Branża e-commerce już dziś może zacząć świętować.

Według amerykańskiej firmy technologicznej Adobe, tylko w USA ludzie wydadzą w okresie świąt 209 miliardów dolarów, a na całym świecie kwota ta zbliży się do biliona dolarów. Wydatki – szczególnie amerykańskich konsumentów – będą rekordowe i o 10% wyższe niż rok temu. 

Indeks Adobe Digital Economy opiera się na spostrzeżeniach zebranych z ponad bilionów odwiedzin amerykańskich witryn detalicznych. Dane globalne opierają się na transakcjach w ponad stu krajach. Firma Adobe przeprowadziła również ankietę wśród amerykańskich konsumentów jako dodatek do indeksu.

Inflacja? Internet się jej nie boi

Okres świąteczny to od lat czas żniw zakupowych. W sortowniach zatrudniani są dodatkowi pracownicy, paczkomaty są przepełnione, a sklepy e-commerce przypominają, żeby nie zostawiać zakupów na ostatnie kilkadziesiąt godzin przed rozpoczęciem świętowania.

Z danych Allegro wynika, że tylko tam, w ostatnim kwartale 2020 roku, wydaliśmy ponad 10 miliardów złotych. Według raportu Deloitte w 2020 roku na prezenty, jedzenie i podróże związane ze świętami przeznaczaliśmy ok. 1 300 złotych, a było to i tak o 30% mniej niż rok wcześniej.

Michał Zieliński, dyrektor zarządzający Agencja.com, która świadczy usługi marketingowe firmom z branży e-commerce oraz startupom, zauważa, że zeszłoroczny boom na wydatki w e-sklepach skorelowany był mocno z kolejna falą pandemii i ograniczeniami w działalności galerii handlowych.

Nagle okazało się, że nie musimy mieszkać w mieście z kilkoma wielkimi sklepami, żeby kupić wymarzone produkty. Polski rynek e-commerce jest w fazie wzrostu i na pewno nie jesteśmy jeszcze choćby blisko wypłaszczenia krzywej. Bieżąca sytuacja gospodarcza powoduje, że konsumenci będą szukać promocji, tańszych sposobów dostaw, a przy okazji oszczędności czasu. Inflacja, która galopuje w zastraszającym tempie, po prostu sprzyja szukaniu okazji. Zakupy w internecie ułatwiają porównywanie cen za ten sam produkt, a wielkie marketplace'y wytoczyły najcięższe działa w walce o polskiego klienta.

Michał Zieliński, dyrektor zarządzający Agencja.com

 

Źródło: informacja prasowa

Reklama