Po trzech kwartałach 2021 roku odnotowano duże wzrosty sprzedaży opon w Polsce. W tym samym czasie cały rynek europejski pozostał bez zmian lub notuje spadki. Dane opublikował Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) na podstawie badań ETRMA.
Od początku roku w Polsce zwiększyła się sprzedaż opon w następujących segmentach: opony do samochodów osobowych +22%, SUV +42%, ciężarowych +18%, dostawczych +38%, rolniczych +41%, przemysłowych +9%.
Sam trzeci kwartał tego roku przyniósł wzrosty sprzedaży na poziomie 4% w segmencie opon osobowych, 26% opon dla SUV-ów, 20% w przypadku opon dostawczych, 14% – motocyklowych, 8% – rolniczych. Zwiększył się także udział opon premium – ponownie o 2 p.p. – zarówno w klasie opon do samochodów osobowych, SUV i dostawczych, jak również ciężarowych. Spada natomiast udział opon budżetowych w rynku.
Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO, zwraca uwagę na wyraźne wzrosty sprzedaży opon względem 2019 roku.
Europejski rynek opon
W całej Europie nie zanotowano zmian sprzedaży opon – jak przykładowo w segmencie opon do samochodów osobowych i ciężarowych, albo spadki – choćby -16% w segmencie opon rolniczych. O 20% wzrosła sprzedaż opon całorocznych, zaś o 11% spadła w przypadku opon letnich, podczas gdy opony zimowe pozostają bez zmian.