Poczta Polska stawia na digitalizację. Spółka podpisała umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego. W jego skład wejdzie aplikacja moblina na smartfony oraz dedykowany Panel Klienta dla osób korzystających z komputerów. Klienci zyskają możliwość szybkiego i wygodnego zarządzania usługami oferowanymi przez Pocztę Polską.
Umowa zawarta ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe, firmą z Grupy Kapitałowej PP, obejmuje zaprojektowanie, wytworzenie i wdrożenie kompleksowego Rozwiązania Informatycznego, w skład którego wchodzą: Aplikacja Mobilna na urządzenia przenośne oraz Panele Centralny i Klienta, dedykowane osobom, które korzystają z komputerów.
Nowy software umożliwi przygotowanie kompleksowej obsługi przesyłek KEP (kurierskich, paczkowych i ekspresowych) począwszy od nadania, po śledzenie jej drogi, kończąc na odbiorze w automatach paczkowych. Ponadto klienci zyskają możliwość szybkiego wyszukania placówek pocztowych, skrzynek oraz punktów partnerskich, a docelowo – także realizację e-usług. Wszystkie te funkcjonalności będą dostępne zarówno w wygodnej i podręcznej formie aplikacji mobilnej jak i w formie desktopowej.
Cyfryzacja strategicznym kierunkiem rozwoju Poczty Polskiej
Spółka już od kilku lat przechodzi transformację biznesową, stale rozwija technologie teleinformatyczne, dostosowując kierunek zmian do preferencji konsumentów. Poczta Polska konsekwentnie buduje oraz poszerza swoje kompetencje cyfrowe. Dla tego celu w ubiegłym roku zapadła decyzja o stworzeniu własnego software house, odpowiadającego za zbudowanie zdolności całej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej do samodzielnego wytwarzania i utrzymania kluczowych systemów i narzędzi IT.
Zgodnie ze strategią Spółki na najbliższe 3 lata, Poczta Polska zamierza przeznaczyć ok. 1,2 mld zł na inwestycje w automatyzację i informatyzację, w szczególności związanych z kluczowymi kierunkami rozwoju Poczty, do których należą przesyłki kurierskie.
Źródło: informacja prasowa