Tesco znika z polskich szyldów i skupia się na działalności technologicznej

Tesco znika z polskich szyldów i skupia się na działalności technologicznej
Tesco znika z polskich szyldów i skupia się na działalności technologicznej Tesco znika z polskich szyldów i skupia się na działalności technologicznej

Sklepy sieci Tesco, po 25 letniej obecności w Polsce, do końca miesiąca znikną ze wszystkich szyldów. Międzynarodowy gigant nie planuje jednak zupełnego opuszczenia granic kraju. Działalność w Polsce rozwijać będzie Tesco Technology.

Tesco Technology to hub technologiczny zajmujący się budową zunifikowanej platformy obsługującej klientów i pracowników Tesco we wszystkich krajach grupy i wszystkich kanałach sprzedaży. Do końca 2022 roku oddział w Polsce planuje powiększyć zespół o 100 inżynierów.

Od samego początku działalności Tesco Technology w Polsce skupiamy się na optymalnym wykorzystaniu nowoczesnych technologii dla wspierania innowacji w Tesco. Zbudowaliśmy interdyscyplinarny zespół liczący ponad 130 utalentowanych inżynierów oprogramowania, danologów, specjalistów od interfejsu użytkownika i managerów produktu, którzy wykorzystują nowoczesną technologię do rozwiązywania wyzwań jakie stawia przed nimi biznes. Z platformy, którą budujemy, korzystają dziesiątki milionów konsumentów. Każdego dnia staramy się, żeby ich doświadczenie z zakupami w Tesco było coraz lepsze – niezależnie od tego czy kupują produkty w sklepie, przez aplikację mobilną czy webową.

Piotr Pracuch, Head of Software Development w Tesco Technology

Polski oddział Tesco Technology jest jednym z czterech hubów technologicznych Tesco. Funkcjonuje od 2016 roku w Krakowie. Deweloperzy pracujący w polskim oddziale biorą udział w budowie systemów, które napędzają wszystkie aspekty działania organizacji. Efektem ich działań są nowe kasy samoobsługowe o znacznie wygodniejszym interfejsie użytkownika, nowa platforma do zakupów webowych, nowy systemy zarządzania czasem pracy pracowników, czy modele analityczne pozwalające na podejmowanie decyzji w oparciu do dane.

Tesco w ciągu ostatnich 3 lat zainwestowało 500 milionów funtów, między innymi po to, by jeszcze lepiej wykorzystywać technologie cyfrowe do obsługi klientów na wszystkich rynkach, na których działa. Ta transformacja nie byłaby możliwa bez najlepszej klasy specjalistów, których znaleziono właśnie w Polsce. Wszystkim będzie przyświecać jeden cel wspólny – rozwiązywanie problemów na skalę globalną i dokonywanie pozytywnych zmian dla wygody klientów, dobra społeczności lokalnych i ochrony środowiska.

 

Źródło: informacja prasowa

Reklama