Sklepy sieci Tesco, po 25 letniej obecności w Polsce, do końca miesiąca znikną ze wszystkich szyldów. Międzynarodowy gigant nie planuje jednak zupełnego opuszczenia granic kraju. Działalność w Polsce rozwijać będzie Tesco Technology.
Tesco Technology to hub technologiczny zajmujący się budową zunifikowanej platformy obsługującej klientów i pracowników Tesco we wszystkich krajach grupy i wszystkich kanałach sprzedaży. Do końca 2022 roku oddział w Polsce planuje powiększyć zespół o 100 inżynierów.
Polski oddział Tesco Technology jest jednym z czterech hubów technologicznych Tesco. Funkcjonuje od 2016 roku w Krakowie. Deweloperzy pracujący w polskim oddziale biorą udział w budowie systemów, które napędzają wszystkie aspekty działania organizacji. Efektem ich działań są nowe kasy samoobsługowe o znacznie wygodniejszym interfejsie użytkownika, nowa platforma do zakupów webowych, nowy systemy zarządzania czasem pracy pracowników, czy modele analityczne pozwalające na podejmowanie decyzji w oparciu do dane.
Tesco w ciągu ostatnich 3 lat zainwestowało 500 milionów funtów, między innymi po to, by jeszcze lepiej wykorzystywać technologie cyfrowe do obsługi klientów na wszystkich rynkach, na których działa. Ta transformacja nie byłaby możliwa bez najlepszej klasy specjalistów, których znaleziono właśnie w Polsce. Wszystkim będzie przyświecać jeden cel wspólny – rozwiązywanie problemów na skalę globalną i dokonywanie pozytywnych zmian dla wygody klientów, dobra społeczności lokalnych i ochrony środowiska.
Źródło: informacja prasowa