Mastercard wprowadza nowy standard kart dla osób niedowidzących

Mastercard wprowadza nowy standard kart dla osób niedowidzących

Specjalne nacięcia na krótszym boku kart z serii Touch Card pozwalają odróżniać od siebie karty kredytowe, debetowe i przedpłacone.

Touch Card to nowy standard kart wprowadzany przez Mastercard. Karty mają być dostepne dla osób niewidomych i niedowidzących. Specjalne nacięcia na na krótszym boku kart z serii Touch Card pozwalają odróżniać od siebie karty kredytowe, debetowe i przedpłacone.

Kolejne karty mają płaskie wzory, bez wytłoczonych nazw i numerów, co może być dla osób niewidomych lub niedowidzących dużym utrudnieniem w zorientowaniu się z jakim rodzajem karty mają do czynienia. Na przeciw tym potrzebom wychodzi Mastercard - z pomocą prostej, ale skutecznej innowacji.

Touch Card zapewni większe poczucie bezpieczeństwa, integracji i niezależności 2,2 mld ludzi na świecie, którzy borykają się z wadami wzroku. Rozpoznawanie kart płatniczych sprawia realną trudność osobom niedowidzącym. Dotykowe rozwiązanie pozwoli konsumentom odróżniać od siebie karty płatnicze i łatwiej wybrać tę, którą chcą zapłacić.

Raja Rajamannar, globalny dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Mastercard

W nowych kartach z serii Touch Card Mastercard udoskonalił dotychczasowy standard wzornictwa, wprowadzając system nacięć na ich boku, aby ułatwić konsumentom rozpoznanie karty wyłącznie za pomocą dotyku. Nowe karty kredytowe Touch Card mają okrągłe wycięcie, karty debetowe – szerokie, kwadratowe wycięcie, a karty przedpłacone – wycięcie trójkątne. Ten standard został dostosowany do terminali płatniczych i bankomatów,  dzięki czemu można go wdrożyć na dużą skalę.

Mastercard w punktach sprzedaży na całym świecie wprowadza także dźwiękową indentyfikację płatności (tzw. sonic brand), która ma potwierdzać wykonanie transakcji.

Wprowadzenie przez Mastercard standardu Touch Card rozszerza jej zaangażowanie na rzecz integracji społecznej. Jest to następny krok po wprowadzeniu rozwiązania True Name, zaprojektowanego z myślą o wspieraniu społeczności osób transpłciowych i niebinarnych. Zobowiązaniem firmy jest bowiem nie tylko przeciwstawianie się nierównościom, ale też stanie na czele zachodzących zmian.

 

Źródło: informacja prasowa

 

Reklama