Jednak miliard rocznych przychodów ze sprzedaży jako cel został nakreślony znacznie wcześniej niż kwietniu 2019 r., gdy Zarząd TIM-u przyjął i opublikował strategię. Poziom ten już kilka lat wcześniej stał się nieformalnym celem dla TIM SA. Prezes Zarządu Krzysztof Folta po raz pierwszy wspomniał o nim w wywiadzie prasowym w 2014 r., gdy przychody TIM-u były poniżej 500 mln zł, a połowę z nich generowała sprzedaż online.
Zmienia się TIM – zmieniają się klienci
Portfolio produktów dostępne dla kupujących na TIM.pl wzrosło z ponad 11 tys. unikalnych indeksów w momencie startu sprzedaży online w 2013 r. do ponad 276 tys. na koniec I półrocza 2021 r., z czego 125 tysięcy stanowią produkty z określoną dostępnością w zakresie liczby sztuk oraz czasu realizacji zamówienia.
TIM, stawiając przed laty na e-commerce, zrewolucjonizował nie tylko własny model biznesowy, lecz stał się pionierem sprzedaży produktów elektrotechnicznych online w Polsce oraz liderem całego polskiego e-commerce B2B.
Sprzedaż a wyniki
Miliard rocznych przychodów stanowił jednym z dwóch głównych celów finansowych strategii spółki na lata 2019-2021. Drugim, zrealizowanym już wcześniej, było osiągnięcie rentowności EBITDA na poziomie co najmniej 3,6%.
Urealnienie wartości Grupy TIM
Znakomita kondycja TIM-u pozwala także na rozwój należącej do Grupy TIM spółki 3LP, specjalizującej się w usługach logistycznych dla sektora e-commerce.