TIM S.A.: Ponad 1 mld zł przychodów ze sprzedaży od początku roku

TIM S.A.: Ponad 1 mld zł przychodów ze sprzedaży od początku roku
TIM S.A.: Ponad 1 mld zł przychodów ze sprzedaży od początku roku TIM S.A.: Ponad 1 mld zł przychodów ze sprzedaży od początku roku

Jednak miliard rocznych przychodów ze sprzedaży jako cel został nakreślony znacznie wcześniej niż kwietniu 2019 r., gdy Zarząd TIM-u przyjął i opublikował strategię. Poziom ten już kilka lat wcześniej stał się nieformalnym celem dla TIM SA. Prezes Zarządu Krzysztof Folta po raz pierwszy wspomniał o nim w wywiadzie prasowym w 2014 r., gdy przychody TIM-u były poniżej 500 mln zł, a połowę z nich generowała sprzedaż online.

Nie brakowało wówczas głosów, że miliard jest całkowicie nierealny. Tymczasem zmiana modelu działania i konsekwentne postawienie na rozwój w obszarze e-commerce, w połączeniu z systematyczną i efektywną pracą całego zespołu TIM-u, pozwoliły nam ten cel osiągnąć i to na ponad dwa miesiące przed końcem roku. Od marca 2021 roku każdy miesiąc zamykamy na poziomie ponad 100 milionów złotych. We wrześniu po raz pierwszy przekroczyliśmy 120 milionów, a rozwój naszego e-commerce pozwala nam zakładać dalszy dynamiczny wzrost przychodów w kolejnych miesiącach. Intensywnie pracujemy nad strategią rozwoju na kolejne lata, którą zamierzamy ogłosić na początku przyszłego roku. Jestem przekonany, że zapisane w niej nowe, ambitne cale, pozwolą rozwijać się jeszcze dynamiczniej zarówno TIM-owi, jak i całej Grupie TIM.

Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM S.A.

Zmienia się TIM – zmieniają się klienci

Portfolio produktów dostępne dla kupujących na TIM.pl wzrosło z ponad 11 tys. unikalnych indeksów w momencie startu sprzedaży online w 2013 r. do ponad 276 tys. na koniec I półrocza 2021 r., z czego 125 tysięcy stanowią produkty z określoną dostępnością w zakresie liczby sztuk oraz czasu realizacji zamówienia.

Nadal dysponujemy najszerszą i najbardziej zdywersyfikowaną ofertą produktów elektrotechnicznych, a jednocześnie wzbogacamy ją o kolejne grupy asortymentowe, głównie za sprawą nowych modeli sprzedaży, jak marketplace hybrydowy. Zmienia się także – od lat, w sposób ewolucyjny – profil naszych klientów. W Internecie poszukują nie tylko szerokiej dostępności produktów w atrakcyjnych cenach, ale i wiedzy, doradztwa, wymiany doświadczeń. Podążamy za tymi oczekiwaniami – na TIM.pl, w mediach społecznościowych, w tym naszym własnym serwisie „Łączy nas napięcie”

Piotr Nosal, członek Zarządu i dyrektor ds. handlowych TIM S.A.

TIM, stawiając przed laty na e-commerce, zrewolucjonizował nie tylko własny model biznesowy, lecz stał się pionierem sprzedaży produktów elektrotechnicznych online w Polsce oraz liderem całego polskiego e-commerce B2B.

Co dzień doskonalimy się, wykorzystując nasze doświadczenia. Całą sprzedaż realizujemy w sposób zdalny, nieustannie modyfikując platformę TIM.pl tak, by była jak najbardziej użytecznym narzędziem pracy każdego z naszych klientów. O tym, że robimy to skutecznie, świadczy rosnące grono nowych klientów, świadomych konieczności przenoszenia biznesu do świata cyfrowego.

Piotr Nosal, członek Zarządu i dyrektor ds. handlowych TIM S.A.

Sprzedaż a wyniki

Miliard rocznych przychodów stanowił jednym z dwóch głównych celów finansowych strategii spółki na lata 2019-2021. Drugim, zrealizowanym już wcześniej, było osiągnięcie rentowności EBITDA na poziomie co najmniej 3,6%.

 Bardzo dobra sprzedaż nie musi automatycznie przekładać się na wynik finansowy spółki, jednak w przypadku TIM-u tak właśnie się dzieje. Realizujemy coraz wyższe przychody ze sprzedaży, ale bardzo dużą uwagę poświęcamy także zarządzaniu marżą oraz kosztami, co daje znakomity efekt końcowy. Dlatego też jednostkowa rentowność EBITDA TIM-u już dawno przekroczyła cel określony w strategii i za ostatnie 12 miesięcy wynosi średnio aż 7,5%. Tak dobra kondycja finansowa pozwala na dalszy efektywny i dynamiczny rozwój spółki, jak i całej Grupy TIM. Z pewnością cieszy także akcjonariuszy, z którymi dzielimy się wypracowanymi zyskami. Za ostatnie trzy lata obrotowe w formie dywidendy wypłaciliśmy już niemal 90 milionów złotych.

Piotr Tokarczuk, członek Zarządu i dyrektor ds. finansowych TIM S.A.

Urealnienie wartości Grupy TIM

Znakomita kondycja TIM-u pozwala także na rozwój należącej do Grupy TIM spółki 3LP, specjalizującej się w usługach logistycznych dla sektora e-commerce.

To logistyka jest kluczem do sukcesu w sprzedaży online, dlatego 3LP stanowi bardzo ważny element obecności Grupy TIM w segmencie e-commerce. Usługi świadczone przez 3LP zyskują coraz większe uznanie, o czym świadczy fakt, że już ponad połowa przychodów tej spółki z usług logistycznych pochodzi od podmiotów spoza Grupy TIM. 3LP jest dynamicznie rosnącym podmiotem dla usług e-commerce w Polsce, dla rozwoju którego chcemy pozyskać dodatkowy kapitał. IPO, nad którym teraz intensywnie pracujemy, pozwoli 3LP uwolnić wartość spółki i urealni wartość całej Grupy TIM.

Piotr Tokarczuk, członek Zarządu i dyrektor ds. finansowych TIM S.A.

źródło: informacja prasowa

Reklama