Nowy gracz na rynku dostaw ekspresowych – w stolicy debiutuje Stuart od DPD

Nowy gracz na rynku dostaw ekspresowych – w stolicy debiutuje Stuart od DPD

Francuska firma wchodząca w skład Grupy DPD, rozpoczyna działalność w Warszawie. Stuart świadczy szybkie dostawy dla restauracji i sektora spożywczego, a także handlu detalicznego i e-commerce. Oferując usługi w Warszawie, Stuart planuje podwoić wolumen dostaw w ciągu pierwszych 3 miesięcy.

Celem firmy jest zapewnienie firmom wyjątkowych usług kurierskich oraz wsparcie przedsiębiorstw w gwarancji najwyższej jakości obsługi klienta. Wszystko na wyciągnięcie ręki klienta dzięki innowacyjnej technologii i ekologicznej flocie, idealnie dopasowanej do ery „on-demand”. Wśród międzynarodowych klientów Stuarta znajdują się firmy takie jak Zara, Leroy Merlin, Ikea, Decathlon, McDonald's, Carrefour czy Nespresso.

Podróż Stuarta po Polsce rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku, od udanego startu w Toruniu i Szczecinie, gdzie firma współpracuje ze spółką AmRest (KFC, Pizza Hut, Burger King) oraz zrealizowała pilotaże z lokalnymi sklepami w segmencie detalicznym i spożywczym. Wśród najnowszych partnerów Stuarta znajdują się również Sphinx, North Food oraz sieć dark stores Rebel Tang.

Obsługa klienta na ostatniej mili jest przedłużeniem wizerunku marki, a jej jakość elementem wymagającym odpowiedniej kontroli firm. Dlatego potrzebują one zaufanego partnera, który pomoże im zapewnić odpowiednie doświadczenie na tym kluczowym odcinku, przenosząc przyjemność z otrzymywania paczki o krok dalej. Wszystko to nabiera jeszcze większego znaczenia w świetle rosnącej popularności modelu omnichannel q-commerce i nowej mobilności, gdzie funkcje takie jak dostawa ze sklepu, z podmiejskiego hubu, czy ekspresowa obsługa zwrotów nie powinny być opcją, ale standardem, by skutecznie odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów.

Agnieszka Majewska, General Manager PL w Stuart

Nowe doświadczenia zakupowe

Wraz ze wzrostem liczby przesyłek dostarczanych tego samego i następnego dnia, dostawa stała się kluczowym czynnikiem różnicującym doświadczenia zakupowe w erze omnichannel, co ma duży wpływ na pozyskanie, utrzymanie i satysfakcję konsumentów.

Nawet 58% konsumentów na całym świecie zdecydowałoby się na zakup towarów w konkretnym e-sklepie, właśnie ze względu na opcje dostawy. Co więcej 87% kupujących jest bardziej skłonnych do ponownych zakupów u sprzedawcy po pozytywnych doświadczeniach z dostawą[1]. Przejściu w kierunku wspólnego systemu logistycznego musi towarzyszyć rozwój inteligentnych technologii, takich jak geo-lokalizacja floty wraz z innowacyjną infrastrukturą. Sieć połączonych w ten sposób zasobów pomaga zaspokoić rosnący popyt na usługi poprzez bardziej równomierny podział kurierów i wybór odpowiedniej metody dostawy w czasie rzeczywistym.

Ekosystem usprawniający ostatnią milę

Misją firmy Stuart jest tworzenie logistyki dla zrównoważonego świata, aby pomóc miastom w zmniejszeniu zatłoczenia i zanieczyszczenia, przy jednoczesnej poprawie komfortu życia. Dlatego obecnie 60% floty Stuart, składającej się z rowerów, rowerów cargo, motorowerów i vanów jest przyjazne dla środowiska. Co więcej, do końca 2022 roku Stuart planuje podwoić liczbę przesyłek realizowanych eko-flotą.

Firma opracowała 3 produkty – aplikację mobilną, aplikację internetową oraz API e-commerce dla firm ze wszystkich branż – restauracji, sklepów spożywczych, handlu detalicznego, ale także e-commerce - aby korzystać z platformy dostawczej i zamawiać szybkie, wygodne dostawy na żądanie. Średni czas odbioru wynosi 10 minut, a zarówno firmy, jak i ich końcowi klienci mogą śledzić przesyłki w dowolnym momencie, od odbioru do dostarczenia.

Jeśli chodzi o dostawy żywności, Stuart nie pobiera żadnych dodatkowych prowizji, co oznacza, że firmy płacą jedynie za transport zamówienia. Dlatego też, pomimo silnej konkurencji, Stuart wciąż otrzymuje wiele zapytań ofertowych od restauracji i jest zdeterminowany, aby pomóc firmom z sektora F&B rozwinąć się jeszcze bardziej. W Warszawie firma będzie początkowo działać w centrum miasta i na Mokotowie, w godzinach 8-24, przez cały rok. Stuart planuje podwoić wolumen dostaw już w ciągu pierwszych 3 miesięcy świadczenia usług.


[1] The Delivery options benchmark, Metapack 2019

 

Źródło: informacja prasowa

Reklama