Polski rynek słodyczy czekoladowych rośnie

Pomimo wyzwań wynikających m.in. z pandemii COVID-19, polski rynek słodyczy czekoladowych rośnie, choć dynamika wzrostu jest niższa niż w ubiegłych latach.

Okres bożonarodzeniowy to wyjątkowy czas – także dla słodkości, które często stanowią dodatek do grudniowych prezentów. Jednak przed branżą stoją w tym roku pewne wyzwania, o których powiedziała nam Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel.

Tegoroczny sezon świąteczny branża rozpoczyna w obliczu wyzwań surowcowych i logistycznych – mierząc się ze wzrostem cen w prawie wszystkich kategoriach surowcowych (m.in. mleko, cukier) oraz opakowaniowych, a także stałych kosztów operacyjnych. Wyzwaniem jest także sytuacja międzynarodowego transportu, na którą wpływają m.in.: wydłużony czas dostaw, wzrost stawek za wynajem kontenerów czy wysokie koszty frachtu morskiego.

Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel

Mogłoby się jednak wydawać, że czas naznaczony szokującymi obostrzeniami i skrajną niepewnością powoli odchodzi w zapomnienie, a Polacy przyzwyczaili się do życia z pandemią w tle. Powrót do normalności odczuła także branża słodyczy czekoladowych.

Pozytywnym trendem jest natomiast powrót do nawyków zakupowych sprzed pandemii. Np. podczas pierwszego lockdownu (marzec-kwiecień 2020 r.) o ponad 30% spadała sprzedaż bombonierek. Wpłynął na to m.in. fakt, że ludzie przestali chodzić w gości czy odwiedzać znajomych. Patrząc na aktualne dane możemy powiedzieć, że wraca normalność – bombonierki znów dobrze się sprzedają, ustabilizowała się też sytuacja formatów impulsowych. To pozwala nam z optymizmem patrzeć na tegoroczny sezon świąteczny i poszczególne segmenty, w których firma Wedel jest liderem np. segment pralin, w którym mamy udział na poziomie 21,2%[1] czy kategorię pianek w czekoladzie, w której nasze Ptasie Mleczko® posiada prawie 60% udziałów[2].

Aleksandra Kusz vel Sobczuk

[1] źródło: E.Wedel za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa, okres lipiec 2020-czerwiec 2021, kategoria: Słodycze, Praliny

[2] źródło: E.Wedel za NielsenIQ - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food), sprzedaż wartościowa, okres lipiec 2020-czerwiec 2021, kategoria: Słodycze, Praliny, Pianki w czekoladzie (Segment: Pralines, Sub-segment: Musse, Musse&Jelly)

źródło: informacja Polbisco

Reklama