Jak marki wykorzystują popularność "Squid Game" w swojej komunikacji?

Jak marki wykorzystują popularność "Squid Game" w swojej komunikacji?

Squid Game to serial południowokoreańskiej produkcji zaprezentowany na platformie streamingowej Netflix 17 września 2021. Główni bohaterowie są rekrutowani do tajemniczej gry, która ma zapewnić im spłacenie swoich długów, a nawet więcej... Do "zabawy" zapraszani są za pomocą wizytówki, na której widnieją trzy symbole: kółko, trójkąt i kwadrat. 

Chwytliwy układ figur szybko stał się znakiem rozpoznawczym serialu, podobnie jak lalka pojawiająca się już w pierwszej grze. Te atrybuty to obecnie coś więcej - z powodu popularności Squid Game stały się również narzędziami w rękach marketingowców, którzy sprawnie posługują się nimi w tworzeniu nowej komunikacji. Poniżej zaprezentujemy kilka przykładów takich działań.

Zalando

Przykładem z polskiego rynku jest marka Zalando, która na swoim profilu facebook zamieściła post nawiązujący do serialu. Figury zostały tu przedstawione za pomocą trzech różnych kolczyków, jako że Zalando to platforma zakupowa m.in. z biżuterią. Marka zachęca tym samym swoich odbiorców do wyboru ulubionego kształtu za pomocą różnych reakcji pod postem. Co sądzicie o tym pomyśle? 

żródło: https://www.facebook.com/zalando.polska

InPost 

InPost znany jest z szybkiego odpowiadania na trendy i kreatywne podejście do marketingu. Nic więc dziwnego, że nie przepuścił również tej okazji do stworzenia ciekawego kontentu. Tym razem firma wykorzystała motyw lalki, z pierwszej gry z serialu. Jednak tutaj lalką jest... paczkomat. Tak więc raz, dwa, trzy... Paczkomat patrzy.

źródło: https://www.facebook.com/paczkomaty

Pepsi

Marka popularnego napoju wykorzystała z kolei motyw gry, polegającej na wycinaniu zadanego kształu z ciastka o nazwie Dalgona za pomocą igły. Oryginalnie w serialu pojawiły się cztery kształty: gwiazdka, parasol, trójkąt i kółko. Pepsi postanowiło stworzyć swój kształt na podobnieństwo własnego logo.

źródło: https://www.instagram.com/pepsi/

Heineken

Ten sam motym z ciastkiem Dalgona wykorzystał popularny producent piw Heineken. Logo marki idealnie wpisało się w kształty przedstawione w grze w Squid Game. Umiejętnie wykorzystana gwiazdka na butelce Heinekena przyczyniła się do powstania nowej komunikacji. Hasło "Easy choice" również wpisuje się w tematykę serialu - bohaterowie bowiem musieli pocztąkowo wybrać kształt, nie wiedząc jaka gra ich czeka. Jak się okazało, najłatwiejsza do "wycięcia" była właśnie gwiazdka.

żródło: https://twitter.com/heineken

Budweiser

Budweiser zaprosił do gry fanów serialu w podobny sposób co Pepsi. Logo marki zostało umieszczone na ciastku Dalgona. Ten kształt byłby jednak zdecydowanie większym wyzwaniem dla zawodników.

źródło: twitter.com/budweiserusa

Opisywane zjawisko wpisuje się w tzw. Real-Time Marketing, a więc szybkie odpowiadanie na pojawiające się okazje i wydarzenia. Przed nami zapewne jeszcze wiele podobnych wątków związanych z bieżącymi tematami na rynku i w świecie rozrywki.