Oszczędność czasu na poziomie 25% na etapie przygotowania i obsługi przetargów – to efekt cyfryzacji oraz standaryzacji procesów kwalifikacji dostawców Lotte Wedel. Przedsiębiorstwo ze 170-letnią tradycją postawiła na modernizację podstawowych operacji biznesowych. Obecnie cały proces wyboru dostawców realizowany jest przy użyciu rozwiązania SAP Ariba Sourcing. Partnerem wdrożeniowym Lotte Wedel była firma Apollogic.
Według danych GUS w 2020 roku wyprodukowano 427 tys. ton czekolady i wyrobów czekoladopodobnych. Rynek notuje stabilny wzrost, a producenci szukają nowych form optymalizacji procesów zakupowych. Firma Lotte Wedel, której produkty są dostępne w niemal 60 krajach na całym świecie, przekształciła skomplikowane metody kwalifikacji dostawców w jedną, przejrzystą platformę zaopatrzeniową. Automatyzacja i standaryzacja systemu zarządzania siecią dostawców utorowały firmie drogę do dalszej międzynarodowej ekspansji.
Lotte Wedel należy do grona trzech wiodących producentów czekolady w Polsce, którzy łącznie posiadają blisko 50% udziałów na rynku. Rozbudowane i odrębne procesy zakupowe w firmie powodowały trudności w efektywnym zarządzaniu produkcją wyrobów czekoladowych dystrybuowanych do ponad 30% państw na świecie. Konieczne było wdrożenie rozwiązania, które ujednolici model kwalifikacji dostawców, zapewni szybki dostęp do historii postępowań przetargowych i przyspieszy pracę. Efektem była cyfrowa transformacja działu zakupów.
Implementacja platformy usprawniającej operacje zaopatrzeniowe skróciła czas kompletowania informacji na temat dostępności towarów i poprawiła jakość danych. Standaryzacja działań pociągnęła za sobą także większą przejrzystość wydatków.
Źródło: informacja prasowa