Gaming to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rozrywki, podobnie jak jego sportowa odmiana – e-sport. Rosnąca rzesza graczy i widzów sprawia, że dla marek to atrakcyjne pole do inwestowania.
Nie mogliśmy przegapić okazji, żeby poprzez tę formę rozrywki dotrzeć do młodszych grup docelowych – mówi Tomasz Mucha z Mercedes-Benz Polska. Wykorzystaniu tego potencjału ma służyć współpraca i wspólne inicjatywy z teamem Illuminar Gaming, najstarszej w Polsce organizacji e-sportowej, której dywizja League of Legends jest jedną z najbardziej utytułowanych polskich drużyn. Jedną z nich jest warszawskie studio gamingowe ESPOT, które zostało właśnie rozbudowane o nową strefę simracingową dla miłośników symulacji wyścigów.
Sytuacja w branży gamingowej
Gaming jest już od lat jednym z najszybciej rosnących segmentów rynku rozrywki. Według ubiegłorocznego raportu PARP „The game industry of Poland” w gry komputerowe gra ok. 16 mln Polaków, a wartość krajowego rynku sięga blisko 600 mln dol. To plasuje Polskę w okolicach 20. pozycji na światowym rynku gier wideo. Te dane mogą być jednak niedoszacowane, na co wskazują statystyki najważniejszych platform w PC gamingu. Polscy gracze są trzecią największą grupą klientów GOG.com pod względem udziałów w sprzedaży, zaraz po graczach z USA i Niemiec. Z kolei dane Epic Games Store wskazują graczy z Polski jako siódmą największą społeczność na tej platformie.
Gaming i powiązany z nim e-sport stwarzają szerokie możliwości product placementu, przyciągając na ten rynek coraz więcej firm i sponsorów. W 2020 roku globalna publiczność e-sportowa była szacowana przez Newzoo na 495 mln osób, a oglądalność największych eventów z tej dziedziny przekracza widownię konwencjonalnej telewizji.
Marka Mercedes jest na tym rynku obecna już od czterech lat. W ubiegłym roku została motoryzacyjnym partnerem wszystkich globalnych wydarzeń e-sportowych League of Legends – gry, która osiągnęła liczbę 100 mln graczy na świecie. W tym roku Mercedes zaznaczył swoją obecność także w polskim e-sporcie, nawiązując współpracę z teamem Illuminar Gaming. To najstarsza w Polsce organizacja e-sportowa, której dywizja LoL jest jedną z najbardziej utytułowanych drużyn na świecie.
ESPOT, czyli studio gamingowe w Elektrowni Powiśle
Jednym z elementów współpracy Mercedesa i Illuminar Gaming jest ESPOT, studio gamingowe, które działa od października 2020 roku w Elektrowni Powiśle. To pierwsze tego typu miejsce w Polsce: w pełni wyposażone studio do transmisji online z dużą strefą gamingową (45 stanowisk z wysokiej klasy sprzętem i szybkim, bezpiecznym łączem internetowym oraz kamerami 4K), przestrzenią dla nawet stuosobowej publiczności i zapleczem gastronomicznym. Łączy światy gier wideo, sportu i muzyki oraz przestrzeń rozrywkową, przeznaczoną zarówno dla rodzin, jak i aspirujących graczy.
W ubiegłym tygodniu w studiu została uruchomiona nowa simracingowa strefa. To gratka dla miłośników symulacji wyścigów, którzy mogą wziąć udział w konkursie Hot Lap by Mercedes-Benz na najszybsze okrążenie w grze Assetto Corsa.
Połączenie elektromobilności i gamingu w wykonaniu Mercedesa
To m.in. wśród fanów wirtualnych wyścigów Mercedes chce promować gamę swoich elektrycznych aut, m.in. model EQA. Połączenie elektromobilności i gamingu nie jest przypadkowe. Jak podkreśla przedstawiciel marki, tak jak gaming i e-sport są przyszłością rozrywki, tak elektromobilność stanie się wkrótce przyszłością motoryzacji. Ta zmiana w dużej mierze będzie zależeć od młodych ludzi.
Promocji połączenia motoryzacji i gamingu miał służyć rozstrzygnięty właśnie konkurs na e-sportową personalizację Mercedesa EQA 250. Samochód ze zwycięskim projektem artystycznym będzie można spotkać w sierpniu w wielu miastach w Polsce. Ekipa Illuminar Gaming ruszyła nim właśnie w podróż w ramach projektu Mercedesem po Polsce. „Służbowy” EQA graczy zagości m.in. w Krakowie (14 sierpnia) oraz Trójmieście (20 sierpnia), po czym 28 sierpnia wróci do Warszawy na finał i podsumowanie akcji.
źródło: newseria.pl