Stacje paliw nie tylko punktem tankowania. Shell wprowadza duże zmiany

Stacje paliw nie tylko punktem tankowania. Shell wprowadza duże zmiany

Stacje paliw są już nie tylko punktem tankowania samochodu, lecz także miejscem, w którym klienci chcą zrobić drobne zakupy, posilić się, odebrać paczkę, skorzystać z myjni czy załatwić podstawowe sprawy. Dla przykładu aż 41% Polaków pije kawę na stacji paliwowej minimum raz w tygodniu – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla Shell Polska.

Odpowiedzią paliwowego giganta na ten trend jest nowy koncept kawiarniano-gastronomiczny Shell Café, oferujący kawę premium i obsługę baristów. Koncern chce w ten sposób przyciągnąć nawet niezmotoryzowanych klientów. Wprowadzeniu nowego konceptu towarzyszą też zmiany w brandingu. Widać je już na ponad 230 stacjach Shell w Polsce.

W Polsce widzimy trend, który potwierdzają też m.in. raporty NielsenIQ, polegający na tym, że Polacy kupują raczej w mniejszych sklepach niż w tych dużych. W czasie pandemii ten trend jeszcze przyspieszył. Dlatego też nasze stacje paliwowe będą zmierzać w kierunku oferowania kompleksowego serwisu convenience. Stacja będzie miejscem, gdzie będzie można nie tylko zatankować różne rodzaje paliw, ale też m.in. zrobić zakupy i skorzystać z niezbędnych usług.

Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkowo-Wschodnią w Grupie Shell

Paliwowy gigant powoli przekształca swoje stacje w wielofunkcyjne punkty, które umożliwiają klientom załatwianie wielu spraw w jednym miejscu. Zgodnie ze strategią Shell Retail do 2025 roku 50% jego marży ma już pochodzić z produktów i usług pozapaliwowych. Aby to osiągnąć, Shell zamierza rozwijać współpracę z kluczowymi partnerami, inwestować w swoje stacje i rozwijać marki własne, takie jak nowo wprowadzona na polski rynek Shell Café.

Shell Café to nasz nowy koncept kawiarniano-gastronomiczny, który powstał na bazie obserwacji kluczowych trendów rynkowych i zachowań konsumenckich. Widzimy, że ludzie do nas przyjeżdżają i chcą załatwiać kilka spraw w jednym miejscu. Rozwój elektromobilności spowoduje też, że w przyszłości będą spędzać na stacjach trochę więcej czasu, oczekując na naładowanie auta. Na to nakłada się fakt, że kawa, która jest w centrum tego konceptu, to dla większości ludzi pewien rytuał.

Oleksandr Koliakin

Debiut Shell Café

Shell Café zadebiutował 16 sierpnia w części krajów Europy Środkowo-Wschodniej (m.in. w Czechach, Rosji, na Słowacji i Ukrainie). Zastąpi dotychczasowy koncept deli by Shell, ponieważ – jak podkreśla paliwowy gigant – jest jeszcze lepiej dopasowany do rosnących oczekiwań konsumentów.

Różnica pomiędzy deli by Shell a Shell Café jest kolosalna. Dogłębnie zmieniliśmy procedury operacyjne, postawiliśmy przede wszystkim na jakość produktów i ich pochodzenie. Wprowadziliśmy produkty z czystą etykietą i – co najważniejsze – bardzo dobrej jakości kawę, zarówno w ekspresach automatycznych, dostępnych na stacji, jak również w ziarnie, którą klienci mogą kupić do domu. Tego nie było we wcześniejszym modelu operacyjnym

Mikołaj Pawlak, starszy manager kategorii Shell Café w Shell Polska

Wraz z wprowadzeniem nowego konceptu Shell zmienia też wnętrza swoich stacji. W Europie Środkowo-Wschodniej grupa poddała już rebrandingowi 600 punktów, a cały proces ma się zakończyć w 2023 roku.

Nowy brand wizualny mamy już wprowadzony na 237 stacjach w Polsce i mamy nadzieję, że wkrótce rebrandowane będą już wszystkie.

Oleksandr Koliakin

 

 

 

źródło: newseria.pl

Reklama