PKN ORLEN rozwija swoją działalność w sektorze e-commerce poprzez usługę „ORLEN Paczka” i sieć automatów paczkowych. Uruchomiono już 200 takich automatów, ale do końca tego roku w całej Polsce ich liczba zwiększy się do 500. Operatorem usługi jest spółka Ruch, wchodząca w skład grupy kapitałowej PKN ORLEN.
Zaznaczył też, że dzięki rozbudowie tej usługi PKN ORLEN będzie pozyskiwać nowych klientów, co przyniesie realne korzyści biznesowe. Wzmocni również pozycję koncernu na rynku e-commerce, jednym z kluczowych sektorów dla polskiej gospodarki, którego wartość przekracza już 100 mld zł.
Obecna baza 200 automatów paczkowych PKN ORLEN do końca roku zwiększy się do 500 punktów, a do końca 2022 r. w całym kraju ma stanąć ponad 2 tys. takich urządzeń. Klienci usługi mają aż trzy dni robocze na odebranie swoich paczek, co stanowi przewagę w stosunku do innych operatorów.
Jak wyjaśniła Klarecka, do obsługi nadawania i odbierania paczek służy aplikacja mobilna dostępna dla posiadaczy telefonów z systemem Android oraz iOS. Z jej poziomu można nie tylko śledzić status przesyłki, ale także bezdotykowo otwierać skrytki w automatach, bez konieczności oczekiwania w kolejce.
Czujniki umieszczone w skrytkach automatów paczkowych ORLEN Paczka zabezpieczają przed przypadkowym zatrzaśnięciem drzwi, które może nastąpić przed wyjęciem przesyłki ze środka. Dostęp do terminalu dotykowego spełnia również wymagania osób z niepełnosprawnością.
Automaty paczkowe w ramach usługi „ORLEN Paczka” postawiono już w największych polskich miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Płocku, Gdańsku, Gdyni, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu i miastach aglomeracji śląskiej. Są zlokalizowane w miejscach o dużym natężeniu ruchu, dostępnych przez całą dobę.
Klienci mają do dyspozycji punkty nadania i odbioru przesyłek na około 1 100 stacjach ORLEN i ponad 1 000 kioskach Ruchu. Sieć uzupełnia prawie 4 tys. punktów partnerskich i 200 automatów paczkowych. Do końca tego roku automaty paczkowe „ORLEN Paczka” znajdą się w każdym województwie.
Źródło: PAP