Rozmowa z Wiktorem Kowalskim, Szefem Działu Marketingu w Dan Cake Polonia

Rozmowa z Wiktorem Kowalskim, Szefem Działu Marketingu w Dan Cake Polonia

Trzy pytania do Wiktora Kowalskiego, Szefa Działu Marketingu firmy Dan Cake Polonia kieruje Joanna Kowalska.

Jak obecnie kształtują się trendy na rynku piekarniczym i cukierniczym? Co jest największym wyzwaniem dla branży?

Jako producent nieustannie poszukujemy trendów, które rokują na to, że pozostaną z nami nieco dłużej niż tylko sezon, czy dwa. Moim zdaniem, właśnie to stanowi największe wyzwanie dla naszej kategorii, i nie tylko. Jesteśmy świadkami zmian socjoekonomicznych, w które wpisany jest swoisty dynamizm oraz zagrożenia, które niesie ze sobą dość nieprzewidywalna sytuacja na rynku surowców.

To wszystko sprawia, że jesteśmy zmuszeni reagować bardzo szybko na podstawie obserwacji naszej kategorii, a także analiz krzyżowych pomiędzy kategoriami FMCG pamiętając, że wdrożenie nowego produktu wiąże się przede wszystkim z dużymi nakładami finansowymi.

Jak wpisujecie się we wspomniane tendencje?

Obecnie inwestujemy w produkty odpowiadające na kilka obserwowanych przez nas w dłuższej perspektywie czasu trendów. Ciekawym przykładem jest ciasto z solonym karmelem, które pojawiło się w naszej ofercie pod koniec pierwszego kwartału tego roku. W tym sezonie zaproponujemy klientom także dwie nowe bułki do hamburgerów. To nasza odpowiedź na fakt, że burger staje się pełnoprawnym daniem nawet w najlepszych restauracjach. Proponujemy bułkę z mąki graham obsypaną ziarnami sezamu oraz bułkę pszenną z dodatkiem trzech rodzajów słodu, nieco bardziej wytrawną bułkę o rzemieślniczym kształcie. Od tego roku wszystkie nasze bułki do burgerów będą wstępnie nacięte jako ułatwienie dla naszych konsumentów. Ponadto, weryfikujemy portfolio w poszukiwaniu możliwości modyfikacji formatów i gramatur już istniejących produktów, aby skuteczniej wpisać je w trend żywności wygodnej czy trend przekąskowy.

Co jest hitem sprzedaży w Waszym portfolio?

Zdecydowanymi bestsellerami w naszej ofercie od wielu lat są bułeczki mleczne i chleby tostowe. Notujemy tutaj stabilny wzrost wolumenu sprzedaży wynoszący kilkanaście procent rok do roku. Co ciekawe w przypadku chleba tostowego sprzedawanego pod naszą marką wzrost sprzedaży pieczywa pszennego jest 4-krotnie wyższy w stosunku do pieczywa pełnoziarnistego w tym samym formacie.

Biorąc pod uwagę pozostałe istotne dla nas grupy produktowe w ramach kategorii pieczywa, czyli pieczywo do odpieku oraz bułki do hamburgerów i hot dogów, w 2018 r. zanotowaliśmy ponad dwukrotny wzrost wolumenu sprzedaży tej grupy.

Reklama