Wywiad z Arturem Kmiecikiem, Dyrektorem Sprzedaży ICE w firmie Colian

Wywiad z Arturem Kmiecikiem, Dyrektorem Sprzedaży ICE w firmie Colian

Szczególnie w sezonie wiosenno-letnim kategoria lodów zyskuje na znaczeniu i zwiększa się jej sprzedaż. O aktualnych trendach i nowościach opowiada Artur Kmiecik, Dyrektor Sprzedaży ICE w firmie Colian.

Jakie są aktualne trendy na rynku lodów, czego poszukują klienci?

Ubiegły sezon przyniósł kolejny wzrost sprzedaży lodów brandowych. Za mocnymi markami stoi tradycja, duża rozpoznawalność oraz sprawdzeni producenci, którzy są postrzegani jako gwaranci walorów jakościowych i smakowych. Ten trend zdecydowanie będzie się utrzymywał. To nas cieszy, gdyż silne marki to nasz największy atut. Kolejnym znaczącym trendem jest obserwowana od kilku lat premiumizacja. Klienci częściej sięgają po droższe produkty z segmentu premium, są bardziej wymagający i świadomi swoich wyborów. Niska cena coraz częściej stanowi o domniemanej słabej jakości. Konsumenci lodów oczekują nowości, zwłaszcza od swoich ulubionych marek. Wybierają nowe formaty sprawdzonych i lubianych produktów, dlatego na rynku pojawia się coraz więcej odsłon znanych deserów i słodyczy, w tym również nasze propozycje.

Sezon lodowy dopiero startuje i nie będzie typowy, ale jesteśmy dobrej myśli. Opóźniły go pogoda, zamknięcie rynku gospodarczego i ograniczenia społeczne związane z pandemią. Wraz ze wzrostem temperatur nastąpi wzrost popytu zarówno na lody deserowe, jak i wodne. Ten trudny i specyficzny czas konsumenci będą umilać sobie drobnymi przyjemnościami. W pierwszej kolejności sięgną po wyroby brandów cieszących się dużym zaufaniem. Obronią się lody silnych marek.

Już na początku sezonu do portfolio Colian dołączyło mnóstwo nowości. Proszę opowiedzieć o najnowszych propozycjach dla konsumentów w kategorii lodów.

Na fali popularności lodów Grześki, wprowadziliśmy nowy smak – Grześki w czekoladzie mlecznej na patyku. Są to lody kakaowe w chrupiącej czekoladzie Goplana z kawałkami wafli – smak, któremu trudno się oprzeć. Przygotowaliśmy też gratkę dla smakoszy lodów rodzinnych – amatorzy większych pojemności mogą dłużej i w większym gronie rozkoszować się smakiem ulubionych słodyczy w zmrożonej odsłonie. Debiutem tego roku są lody w familijnym formacie 900 ml: Jeżyki, Grześki i Śliwka Nałęczowska. Pierwsza z propozycji to kompozycja lodów na śmietance o smaku ciasteczkowym z sosem karmelowym, orzechami laskowymi, chrupkami ryżowymi oraz kawałkami mlecznej czekolady Goplana. W skrócie zmysłowa, chłodząca przyjemność, którą zapewnia oryginalne połączenie smaków i tekstur. Jeżyki 900 ml stanowią obowiązkową pozycję zakupową dla wszystkich fanów ciastek i nie tylko. Z kolei lody Grześki 900 ml to esencja smaku naszego klasycznego wafelka. Uwodzące kakaowym smakiem lody na śmietance z czekoladą i kawałkami wafelków zamknięte w dużym opakowaniu, to idealna mega porcja dla koneserów i ich bliskich. Kolejnymi nowościami są lody Śliwka Nałęczowska w wygodnym kubku 500 ml i większym pudełku 900 ml, gwarantujące oryginalny smak kultowych pralin w lodowej odsłonie. Bazujące na prawdziwej śmietance, śliwkowe lody z sosem z kandyzowanych śliwek stanowią pokusę dla wszystkich miłośników wyrafinowanej słodyczy. To jeszcze nie wszystko! Stawiając na wygodę i komfort klientów, od tego sezonu proponujemy multipacki. Są w nich oferowane Grześki w rożku (4 szt.) i Oranżada świderek (8 szt.) jako najbardziej perspektywiczne lody dla tej formy pakowania. Produkty są dostępne w stałej sprzedaży m.in. w Lidlu, Polomarkecie, Netto, jak również jako in-outy w wybranych sieciach.

Które lody zyskały największe uznanie wśród konsumentów? Które z pozycji sprzedają się najlepiej?

Na rynku lodów jesteśmy obecni zaledwie od 2018 roku, a nasze lodowe odsłony kultowych słodyczy i napojów już zdobyły uznanie konsumentów i cieszą się renomą produktów wysokiej jakości. Stoją za nimi silne marki. Można je nabyć w ramach stałej oferty coraz większej liczby sieci handlowych. Bestsellerami sprzedażowymi są lody na patyku: Jeżyki, Grześki w czekoladzie deserowej oraz świderek Oranżada. Pod względem rotacji nie odstają od czołowych produktów w swoich kategoriach. Z sukcesem konkurują z propozycjami głównych graczy z ugruntowaną pozycją na rynku. Konsumenci doceniają je za oryginalny smak, który pokrywa się z obietnicą, jaką niesie marka kultowych wafelków, najeżonych ciasteczek i landrynkowej oranżady.

Jak wygląda obecnie promocja lodowego asortymentu Colian? Czy przewidujecie wsparcie dla detalistów chcących rozszerzyć swoją ofertę o lody Colian?

Nasze lody promujemy w prasie handlowej i w mediach społecznościowych – kanałach social media marek firmy. Produkty otrzymują też wsparcie w punktach sprzedaży. Na potrzeby sklepów przygotowaliśmy własne urządzenia chłodnicze. Stawiamy na komunikację przy zamrażarkach. W placówkach do zakupu zachęcają przyciągające uwagę materiały POS, a wśród nich atrakcyjne nalepki, tablice, toppery, woblery i plakaty. Innymi działaniami prosprzedażowymi są m.in. promocje cenowe i layouty w gazetkach partnerów. Mamy też bardzo atrakcyjne pakiety dla detalistów. Dla współpracujących z nami placówek, a także tych, które chcą wprowadzić lody Colian do swojego asortymentu oferujemy gratisy w postaci lodów lub topowych produktów firmy (wybór gratisów pozostawiamy detalistom).

Czy firma planuje dalsze rozszerzanie oferty? Jakie są plany na najbliższy czas?

Systematycznie rozszerzamy portfolio o nowe lodowe propozycje. Popularność i sukces wprowadzonych produktów potwierdzają słuszność obranego kierunku rozwoju. W najbliższym czasie skupimy się na dalszym umacnianiu pozycji i rozszerzaniu dystrybucji. Nadal będziemy wsłuchiwać się w potrzeby konsumentów i kreować trendy.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska

Reklama