Podsumowanie roku okiem Millano

O nieprzewidywalnych zdarzeniach i wyzwaniach w 2020 roku oraz planach na nowy rok rozmawiamy z Marcinem Adlerem, Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu w Millano Sp. z o.o. SKA.

Koniec roku to czas podsumowań – ten miniony nie był łatwy. Z jakimi osiągnięciami 2020 rok kończy Millano Group?

Ubiegły rok był dla nas wszystkich zaskakujący pod wieloma względami. W czasie pierwszego kwartału, jednego z najlepszych w ciągu ostatnich kilku lat, nic nie zapowiadało nadchodzących zmian w funkcjonowaniu handlu i gospodarki jako całości. Sytuacja, która nas zaskoczyła na przełomie marca/kwietnia spowodowała dużą nieprzewidywalność zdarzeń, która w jakiejś mierze trwa do dziś. Czekolada i słodycze nie są artykułami pierwszej potrzeby, są natomiast dobrym sposobem na sprawienie sobie lub innym przyjemności i poprawienie humoru. Stąd zarówno my, jak i cała branża przemysłu cukierniczego, możemy podsumować ten rok jako nienajgorszy, mimo tylu negatywnych zdarzeń. I to patrząc nie tylko na wyniki, ale na takie obszary jak ciężka praca całego zespołu firmowego, duch solidarności i optymistyczne spojrzenie w przyszłość. Skupienie się na tych trzech obszarach to była na pewno jedna z największych inwestycji w ubiegłym roku.

2020 rok to także dużo wyzwań, z pewnością dużo więcej niż w latach poprzednich. Proszę o nich opowiedzieć.

O wyzwaniach makro w 2020 roku można i będzie się pisało długie książki – to niewątpliwie wyjątkowy rok na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Dla nas i wielu naszych klientów oraz przedsiębiorców tych wyzwań było bardzo dużo: w obszarze ludzkim i pracowniczym, infrastrukturalnym, łańcucha dostaw, całych gałęzi gospodarek – zamykanych i otwieranych na zmianę. Nie da się wymienić jednego najważniejszego, jednakże jako ten najtrudniejszy wskazałbym bardzo mocno rosnące koszty działalności (surowce, koszty działalności operacyjnej) przy niezmiennej konkurencji. Drożejące z powodu podatku na rzecz farmerów (tzw. LID) ziarno kakaowe i m.in. tłuszcze, powodują rosnące koszty produkcji i dużą presję na ceny produktów czekoladowych.

Które marki z portfolio oraz produkty charakteryzują się największym zainteresowaniem? Czy wiąże się to z ich wsparciem marketingowym? Które marki uzyskały największe kampanie?

Wśród produktów, które oferujemy pod posiadanymi markami Baron, Hibbi i Pomorzanka, niezmienną popularnością cieszą się czekolady, batony, pianki i galaretki. W nadchodzącym roku planujemy większą kampanię jednej z naszych marek, która jest kojarzona przez kilka pokoleń Polaków. Ale o tym dowiecie się Państwo już z samej kampanii.

Jakie plany dotyczące inwestycji czy zmian w portfolio ma Millano Group na nowy rok?

W Millano Group nieustannie rozwijamy park maszynowy i technologiczny. Jest to z jednej strony związane z koniecznością podnoszenia efektywności, a z drugiej z poszukiwaniem przez naszych klientów nowych, atrakcyjnych produktów. W 2020 roku mieliśmy kilka premier produktowych, a w 2021 roku będzie ich kilkanaście. O wielu z nich będziemy informować na przełomie stycznia i lutego. Na kolejny rok planujemy inwestycje, które pozwolą nam na poszerzenie oferowanego asortymentu o nowe kategorie. Dzięki nim nasze produkty będą docierały do jeszcze większego grona odbiorców w Polsce i na całym świecie.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska

Reklama